J JonasJN skrev:
Ser ut som parkslide på bild åtta? Kan vara nödvändigt att fråga om på visningen.
:surprised:va!!! Nej..hoppas verkligen inte!!!!

5
Anders243 Anders243 skrev:
PS. Tänk på att också kolla igenom alla bilder som mäklaren har angående växter i trädgården så att du vet vad du har in din eventuella trädgård.
Menar du 8e bilden som kan vara parkslide?

Plötsligt inte alls sugen på visningen.Blir nog kvar i lägenheten ett bra tag till. Tack så mycket för er värdefulla input.

Parksliden behöver ju inte spela en avgörande roll, allt beror ju på hur pass etablerad den är och hur mycket/lite energi man har till övers för att bekämpa den. Är det drömhuset som står på spel ska det väl inte spela någon större roll?

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
harry73
5 50thomas skrev:
Välansat gräsmatta vid huskant med parkslideväxter och träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja liknar absolut parkslide

5 50thomas skrev:
Ja, det var den jag menade. Jag är inte parkslide-expert, men jag tycker det ser misstänkt ut.

Det behöver ju inte betyda kris och katastrof, men jag tycker det är bra att TS tar upp frågorna om växterna med mäklaren så att han/hon gör ett informerat köp. Det kan ju vara så att huset i övrigt är ett klipp, och att man kan köpa det även med parkslide om priset är rätt.

Så det behöver inte innebära att helt avstå om allt annat verkar bra? Har noll kunskap om parkslife men har läst skräckhistorier o. Hur de tar sig in i rörsystem och golv Och där på bilden står den ju väldans nära husväggen.

Inte speciellt nära och inte så farligt som du tror alls.Är ju värre att behöva bo i Lessebo! ;)

• Haha
  • Gilla
Viktor.J och 4 till
  • Laddar…
Chilla! Det är parkslide, inte ett ont och odödligt monster. Har alla ni parkslide-fobiker inte stött på mördarsniglar, eller varför inte åkervinda, maskrosor eller kirskål om vi ska hålla oss i växtriket?

Gå på visningen, vetja! Jag tycker det verkar vara ett prisvärt hus. Jag hade gärna suttit vid den kakelugnen om kvällarna! Och alla retrodetaljerna är hur coola som helst (även om det inte är 1910-tal, direkt!).

Nej jag har bott med parkslide in på knuten i flera år utan några större problem. Men det är bra om man är medveten om det vid ett eventuellt köp.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Det finns spår från flera tidsåldrar på bilderna.
Min gissning är att huset fått två större renoveringar, den ena på 50-talet vilket det röda fasadteglet och beslag på en del garderobsdörrar skvallrar om. Sedan har kök bytts och gissningsvis takpanel i furu gjorts på 70-talet.

• Gilla
Itse
  • Laddar…
Nu är ju parksliden bakom garaget som i sin tur är en bra bit ifrån huset.

• Gilla
Itse
  • Laddar…
Det ser ut att vara parkslide. Det ser dessutom ut att vara en bild tagen tidig vår, så den är långt ifrån fullvuxen på bilden. De grova stammarna indikerar ett väletablerat bestånd.

Men det är definitivt inte den mördarväxt många vill få det till. Gör gräsmatta av ytan och håll efter utanför tomten.

Smart att ha med bilden i annonsen.

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Chilla! Det är parkslide, inte ett ont och odödligt monster. Har alla ni parkslide-fobiker inte stött på mördarsniglar, eller varför inte åkervinda, maskrosor eller kirskål om vi ska hålla oss i växtriket?

Gå på visningen, vetja! Jag tycker det verkar vara ett prisvärt hus. Jag hade gärna suttit vid den kakelugnen om kvällarna! Och alla retrodetaljerna är hur coola som helst (även om det inte är 1910-tal, direkt!).
Ja, kakelugnen och de små retrodetaljerna föll jag också för. tycker verkligen läget är superbra, men blir mitt första egna hus utan äkta hälft så försöker läsa mig till så mycket jag bara kan för att välja "rätt" hus. ( omöjligt jag vet, men så gott det går iaf) nä, jag går på visningen och luskar! Har en besiktningsman redo om jag hoppar in i budgivningen.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Inte speciellt nära och inte så farligt som du tror alls.Är ju värre att behöva bo i Lessebo! ;)
Haha, ja Lessebo är väl inte paradiset direkt, men kan inte flytta ifrån heller, barnen har rotat sig här

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.