Hej

Har ej angett visningsdags på
Hemnet, klarar mäklaren av att visa
mindre hus för 20 anmälda till
privatvisnin eller ska jag föreslå
en offentlig tid på Hemnet anges?

Vet att mäklare kan ha svårt att
ta hand om 20 seriösa spekulanter om
nyfikna och alla andra kommer
om offentlig tid anges, bor
bara 25 min fru Sthlm med bil,
och många nyfikna läser jag
ibland, kommer på visningar
för att titta .

Bor centralt men lantligt
vid huvudled .

Pga semester har huset ej visats
förrän nu, snart.

Alltså... Jag måste nog fråga.. med tanke på alla trådar om försäljning och mäklare du skapar...
Varför använda mäklare när du uppenbarligen inte litar på dom?

• Gilla
Festlund och 9 till
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Alltså... Jag måste nog fråga.. med tanke på alla trådar om försäljning och mäklare du skapar...
Varför använda mäklare när du uppenbarligen inte litar på dom?
Frågan är endast det är bra att ha kanske 50 pers i litet hus vilket kommer kanske ske om visningstid annonseras viss dag och mäklaren inte hinner ta hand om de seriösa köparna.

Litar fullständigt på mäklaren.
100 har sparat annonsen som intressant
och när jag köpte huset var det folk i huset 1sta visningen.

Fairlane
Om du litar på mäklaren så kan det ju vara en poäng att fråga denne?

Om det kommer 20 eller 50 spelar nog egentligen inte så stor roll. Min erfarenhet av att ha gått på säkert 100 visningar (inte en enda för att det kan vara kul att titta lite) är att mäklaren tar in kontaktuppgifter och sen svarar på frågor på plats om några sådana kommer, men de allra flesta vill i stort sett få runt och titta och känna själva. När någon frågar mäklaren något så stannar kanske några intressenter upp och lyssnar, men i stort sett vill folk gå i sitt eget tempo och eventuella frågor tar man någon dag senare via telefon, när man funderar och diskuterat tillsammans.

Om du är rädd att det kommer 50 spekulanter, varav en stor del som egentligen inte är spekulanter om du lägger ut visningsdag på Hemnet och tror att det är ett problem för mäklaren så är det väl bättre att låta bli?

• Gilla
knyh och 4 till
  • Laddar…
C
20 - 50 individuella visningar på, låt oss säga en halvtimme-timme per tillfälle?
Vill till då att mäklaren har väldigt gott om tid och huset står ständigt "visningsklart".

• Gilla
A555
  • Laddar…
Grattis, det är bara väldigt positivt för prisets igång. Om det inte är för att du är kändis och folk bara vill snoka.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
20 - 50 individuella visningar på, låt oss säga en halvtimme-timme per tillfälle?
Vill till då att mäklaren har väldigt gott om tid och huset står ständigt "visningsklart".
Tack bra förslag.
Fixat Hemnet att dag anges men
folk måste anmäla sig för
att veta tiden.
Ska fråga men har 2 grupper om
10 pers, inte 20 olika separata kunder.

Discoman Discoman skrev:
Grattis, det är bara väldigt positivt för prisets igång. Om det inte är för att du är kändis och folk bara vill snoka.
Hatar sn8kabde kunder, men
de20 separata kunderna visste inte dag/tid,
de ringde mäklaren om det

Fairlane
A555 Annn555 skrev:
Lite oklart vad du skriver, men jag gissar att du hatar snokade kunder och att folk har fått ringa mäklaren om tid.

De allra flesta är nog inte ute efter att snoka, men att garderoben öppnas får man nog acceptera, eller tömma huset på allt.

En fördel med att låta intressenterna kontakta mäklaren är att folk som bara tycker det är kul att gå på visningar kanske drar sig för att komma. En nackdel är att folk som tänker "troligen inte något för oss, men vi kan alltid kolla" inte heller kommer och där har du kanske antigen köpare eller en budgivare.

Visningen brukar som sagt inte vara ett tillfälle där mäklaren pratar försäljning med de seriösa intressenterna, utan mer en chans för intresserade att titta och känna. Mäklaren ska mer finnas på plats för att låsa upp och låsa, samt svara på frågor som intressenterna kanske ställer. Hänger mäklaren med på en tur i huset för att det är för få på plats så skulle jag känna det som väldigt negativt.

Det finns en fördel med att ha många på visningen och det är att folk känner av att det finns flera som är intresserade.

Om du nu har fullt därför mäklaren som du skriver att du har, så är det kanske läge att lita på att mäklaren vet hur jobbet görs bäst, utan att du styr?

• Gilla
A555
  • Laddar…
A555 Annn555 skrev:
?

Om huset är väldig speciellt händer det väl att grannar kommer för att se hur det ser ut, har själv stuckit in näsan på grannarnas visning tidigare. Vad det gäller 20 anmälda så är det väl upp till mäklaren att lösa, antaget kanske personen säger att det är visning mellan X och Y och att förhoppningen är att personer då kommer lite flytande mellan dessa tidpunkter så inte alla kommer precis samtidigt. Men det är ju lite av deras jobb så tänker att om de jobbat mer än 2 år så är de nog väldigt vana att hantera just precis denna situation. Möjligen är det ett tecken på att priset är satt för lågt om det är för många som kommer på visningen.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Lite oklart vad du skriver, men jag gissar att du hatar snokade kunder och att folk har fått ringa mäklaren om tid.

De allra flesta är nog inte ute efter att snoka, men att garderoben öppnas får man nog acceptera, eller tömma huset på allt.

En fördel med att låta intressenterna kontakta mäklaren är att folk som bara tycker det är kul att gå på visningar kanske drar sig för att komma. En nackdel är att folk som tänker "troligen inte något för oss, men vi kan alltid kolla" inte heller kommer och där har du kanske antigen köpare eller en budgivare.

Visningen brukar som sagt inte vara ett tillfälle där mäklaren pratar försäljning med de seriösa intressenterna, utan mer en chans för intresserade att titta och känna. Mäklaren ska mer finnas på plats för att låsa upp och låsa, samt svara på frågor som intressenterna kanske ställer. Hänger mäklaren med på en tur i huset för att det är för få på plats så skulle jag känna det som väldigt negativt.

Det finns en fördel med att ha många på visningen och det är att folk känner av att det finns flera som är intresserade.

Om du nu har fullt därför mäklaren som du skriver att du har, så är det kanske läge att lita på att mäklaren vet hur jobbet görs bäst, utan att du styr?
Tack.
Bra skrivet.
Trygg med att mäklaren är bra på
att sälja, gillar inte snokande kunder.
Börjar göra allt mer från
andra att även nya bekanta
lämnar lådor utdragna efter att
ha snokat
Vill inte en viss granna ska veta jag
sälja

Nöjd jag tog om vissa bilder
,ur flera vinklar på rummen.
Tycks nu slippa betala för
de nya bilderna, vilket mäklaren
ville först, efter han insåg
jag hade rätt,de var kassa bilder
från en av de största mäklarbokaget
i Sverige. Dock säljer mäklaren
mycket, trygg han är bra på det.

Fairlane
A555 Annn555 skrev:
Tack.
Bra skrivet.
Trygg med att mäklaren är bra på
att sälja, gillar inte snokande kunder.
Ingen gillar snokande kunder. Det känsligaste plockar man med sig/låser in, men man måste nog våga släppa in folk och acceptera det oundvikliga, om man vill sälja och få bra resultat. De allra flesta öppnar inte lådor i skrivbord, men kanske lådor i köket för att se hur det ser ut.
A555 Annn555 skrev:
Börjar göra allt mer från
andra att även nya bekanta
lämnar lådor utdragna efter att
ha snokat
Skumt folk. Sådana känner jag inte.
A555 Annn555 skrev:
Vill inte en viss granna ska veta jag
sälja
Annonsen ligger ute på Hemnet, Booli och mäklarens hemsida, samt att det säkert finns mäklarskyltar med "till salu". Det är nog rätt stor risk att grannarna vet.
A555 Annn555 skrev:
Dock säljer mäklaren mycket, trygg han är bra på det.
Bra så. Lyssna så på mäklaren som är experten.

Hade 35 familjer på vår visning, hur mäklaren hanterade det vet jag inte, men huset var sålt dagen efter.

Isakare Isakare skrev:
Hade 35 familjer på vår visning, hur mäklaren hanterade det vet jag inte, men huset var sålt dagen efter.
Grattis!🌞

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.