Jag hade tidigare Assa11. Det är monterat med en rund cylinder på utsidan och en oval cylinder på insidan (ej rokoko).
För att få dit cylindrarna så känns det som jag måste byta ovalcylindern till en rund? Stämmer det? Och hur gör man det och behåller samma nyckel?
Dessutom är låshuset liksom integrerat med Assa11, kan jag fortsätta använda det låshuset (882) och bara låta sladd/antenn dingla?
Elektroniskt dörrlås och cylindrar demonterade på träyta, kablar och låsdetaljer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett gammalt ASSA 3000 / ASSA Elva.
BG4000 är tänkt att monteras med rund dubbelcylinder så du saknar en rund insida.
Det går att beställa ny låscylinder efter befintlig nyckel (ASSA Max) men fråga pris först.då det kan vara billigare att köpa en komplett motsvarande rund dubbelcylinder.

Om jag minns rätt så uppfyllde ASSA 3000 krav för godkänd låsning medan ASSA Elva inte gjorde det.
Om du vill uppnå ett "godkänd låsning" vid bortasäker låsning så bör du byta låshus då 882 endast hade godkänd igenhållande funktion till branddörrar E/EI60.
Jag minns inte riktigt funktionen i låshuset då både ASSA 3000 och Elva var ganska ovanliga de sålde inte speciellt bra.
BG4000 är tänkt att användas till ASSA 2002, 2002, 2500 låshus med hemmabekvämt samt bortasäkert, till andra låshus rekommenderas BG3000 eller BG2000.

1 123abc skrev:
Ett gammalt ASSA 3000 / ASSA Elva.
BG4000 är tänkt att monteras med rund dubbelcylinder så du saknar en rund insida.
Det går att beställa ny låscylinder efter befintlig nyckel (ASSA Max) men fråga pris först.då det kan vara billigare att köpa en komplett motsvarande rund dubbelcylinder.

Om jag minns rätt så uppfyllde ASSA 3000 krav för godkänd låsning medan ASSA Elva inte gjorde det.
Om du vill uppnå ett "godkänd låsning" vid bortasäker låsning så bör du byta låshus då 882 endast hade godkänd igenhållande funktion till branddörrar E/EI60.
Jag minns inte riktigt funktionen i låshuset då både ASSA 3000 och Elva var ganska ovanliga de sålde inte speciellt bra.
BG4000 är tänkt att användas till ASSA 2002, 2002, 2500 låshus med hemmabekvämt samt bortasäkert, till andra låshus rekommenderas BG3000 eller BG2000.
Jag funderar på hur jag ska lösa detta... Verkar vara hutlösa priser på att skaffa en extra invändig assa max-cylinder med samma nyckel. Jag har en till entredörr (med samma nyckel) som jag skulle kunna stjäla den invändiga assa max-cylindern från. Jag tänker att man på den dörren då kan skippa den invändiga möjligheten till nyckel och bara kör vred där? Går det? Enda nackdelen borde då vara att man måste öppna utifrån om man säkerhetslåser? Så ser det ut. Antar att man måste byta plattan med vredet isf?
Guldtonad dörrhandtag och låscylinder på sliten vit dörr, delvis synlig trädörrkarm, närbild, vertikal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om du inte bryr dig om kopieringsskydd av nycklar så kan du på båda dörrarna men det kostar en hel del även det.

Exempel 2 par runda dubbelcylindrar med likalåsning
https://lasshop.se/produkt/cylinder-1312-ll2-6ny/
Du behöver då även en cylinderhylsa och en skruvsats med cylinderproppar och eventuellt förlängare.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.