Vilken butik hittar du den i?:)

hantverkare1 skrev:
Är ett snitt väldigt noga gör man biten aningen lång och kapar pyttelite i taget tills det är perfekt.
Varför kapa 3 gånger när man kan kapa 1 gång rätt?

AxxChild skrev:
Varför kapa 3 gånger när man kan kapa 1 gång rätt?
Därför att om man gör ex en tavelram så bli 1/10 mm fel.

Om du kan kapa med den precisionen om och om igen så är du bättre än mig. Helt klart.

hantverkare1 skrev:
Därför att om man gör ex en tavelram så bli 1/10 mm fel.

Om du kan kapa med den precisionen om och om igen så är du bättre än mig. Helt klart.
Nej det sa jag aldrig. :)

Ja inom den extrema toleransen så förstår jag.
Jag skrev halvmillimeterprecision, men då är det ju baserat på måttet som man ritade ut och det man sätter lasern efter.
Är sällan man kan mäta och märka så exakt.

I vardagsbruk så tycker jag lasern är guld värd.

Är inte så ofta som jag gör tavelramar på kapsågen, men när jag gör det så kapar jag dom parallella styckena samtidigt. :)

hantverkare1 skrev:
Lasern går att justera. Sitter 2 skruvar på kåpan till klingan
Jag har bara hittat en justerskruv vad jag kan minnas, måste ut och kolla sågen. Den jag justerat på så kommer strecket alltid en liten bit till vänster om klingan för att sedan skymmas av klingan. Säkert 0,5 mm bredvid är det bästa jag lyckats justera till.
Har inte brytt mig så mycket om det då man ju är van med såg utan laser sen tidigare.

För det priset är det bara att slå till!!!

Mikael_L skrev:
Är det någon "special deal, only for you!" eller något allmänt erbjudande jag också kan hitta på någon beställningsida?

Men annars, är priset inkl moms och du har lite på lut att köpa en kap/ger så slå till på stört !! :cool:
Och jag hade tagit det långa bordet.
Japp ink moms och stora bordet blir det :)
Lite "only for me" är det väl. Ska köpa trallvirke till 60 kvm altan och balkong samt 60 kvm marksten, men det märkliga är att resten var överraskande billigt också och då har jag ju inte ens börjat pruta än :)

MathiasS skrev:
Men, Mexitegel, man får aldrig tveka kring att köpa en blå maskin!
Nej, det gör jag inte det finns ju så många att välja på bara :) Jag skäms lite för min gröna hitachi borrhammare men den är jäkligt bra så jag brukar säga att det är en kamoflerad bosch :).

Det värsta är att jag blev sugen på att uppgradera skruvdragaren också. Undra om de kan skriva den som några extra meter bärlina så ser inte frun det på fakturan.... :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.