Tjenare allihopa!
Är mitt i min tillbyggnad och allt är spännande att se hur allt växer fram..
Men när jag står där så ser jag.... vänta lite nu.. den väggen ska inte den vara i linje med den väggen...
Gör en snabb mätning den är off med 16 cm...

För att förklara lite tydligare jag har ritat min tillbyggnad själv med hjälp av en husritare såklart..
och en sak som jag tyckte var viktigt är att rummet som är ett förråd just nu, och som ska bli korridor till de nya tillbygget, att innerväggarna skulle va i linje med varandra så de ser ut som en enhetlig korridor från de nya till de gamla..

Byggarna är skitduktiga arbetare, arbetar snabbt och verkar gjort detta sen barnsben, inte nog med de så är de väldigt trevliga och lätta att ha att göra med... de är ett mindre bolag med 4 anställda och har gett oss ett jäkligt bra pris... allt som man önskar sig..

men de 16 cm gör mig lite ledsen.. jag ringde och frågade deras chef och en snabb förklaring var att de utgick från den andra änden av huset och att de var en lite ritare dröm att få allt att gå ihop som man ritat.. och ja kanske de.. vad vet jag jag kan ju inte bygga..

Nu är ju plattan redan gjuten..

Men de gnager lite... hur hade ni tänkt?

bifogar bild med förklaring

• Husritning med markerad vägg som inte är i linje med intilliggande vägg, avvikelse på 16 cm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Jag begriper inte vilken vägg som är sned i förhållande till vad genom din beskrivning.
Kan du utveckla?

Är den gamla byggnaden sned eller den nya?

Det röda strecket är ju svagt bananformat....

Jag uppfattar det som att tillbyggnaden är placerad 16 cm fel, inte att väggen är sned?

• Gilla
TheMegaStolle
  • Laddar…
Som andra säger är det oklart vad som avses här. Bilder hade underlättat.

Förlåt jag var lite otydlig.. väggen kommer landa på de röda strecket eftersom byggarna har mätt fel.. 16 cm in.. den kommer inte bli sne..

K Kortling skrev:
Jag begriper inte vilken vägg som är sned i förhållande till vad genom din beskrivning.
Kan du utveckla?

Är den gamla byggnaden sned eller den nya?
Förlåt jag var lite otydlig.. väggen kommer landa på de röda strecket eftersom byggarna har mätt fel.. 16 cm in.. den kommer inte bli sned

F falkn skrev:
Som andra säger är det oklart vad som avses här. Bilder hade underlättat.
Förlåt jag var lite otydlig.. väggen kommer landa på de röda strecket eftersom byggarna har mätt fel.. 16 cm in.. den kommer inte bli sne

Stämmer måtten 5325 och 150mm?

• Gilla
M Flo och 1 till
  • Laddar…
A
Har de haft en måttsatt ritning att bygga efter?
Har de byggt enligt ritning?

• Gilla
mulle77
  • Laddar…
V Vante skrev:
Stämmer måtten 5325 och 150mm?
Så som plattan ser ut nu så nej då stämmer inte plattan.. då saknas 16 cm.. men en av de yngre byggarna sa att måtten är tänkt med ytterbeklädnad

TheMegaStolle TheMegaStolle skrev:
en sak som jag tyckte var viktigt är att rummet som är ett förråd just nu, och som ska bli korridor till de nya tillbygget, att innerväggarna skulle va i linje med varandra så de ser ut som en enhetlig korridor från de nya till de gamla..
Berättade du för dem innan de började att det var jätteviktigt för dig?

A Emil_K skrev:
Har de haft en måttsatt ritning att bygga efter?
Har de byggt enligt ritning?
Dom har haft denna ritningen som jag lämnade här plus lite andra sektionskartor

• Gilla
mangsa
  • Laddar…
Kan du lägga upp sektionsritningarna?

V Vante skrev:
Kan du lägga upp sektionsritningarna?
[ Arkitektritning av ett hus med måttangivelser och planlösning inklusive sektionsskisser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Betyder det att de också linjerat utbyggnadens ena yttervägg med ytterväggen på det befintliga huset, utan den lilla indragningen? Eller har tillbyggnaden blivit lite mindre bred än tänkt?

• Gilla
  • Arg
leffe-e och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.