Ska man få skämta om politik i Humorhörnan?

• Ja

385 Röster 88,3%
  • Nej

51 Röster 11,7%
  • Antal röster
    436
Egentligen är det väl TS (humortråden) som ska avgöra vad som denne anser något vara OT eller inte... :thinking:

• Haha
Veronica.
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag raderade just en skämtbild som handlade om politik i tråden Humorhörnan, eftersom den ledde till diskussion och blev rapporterad. Nu vill jag höra hur många av er som tycker att vi ska få skämta om politik i den tråden.

Om en majoritet säger ja får vi införa regeln att man inte får börja diskutera politik i tråden som följd.
Så om majoriteten svarar "JA" på frågan om politik skall få skämtas om i tråden (=JA, vi skall få skämta om politik i tråden)
blir alltså följden att man INTE får diskutera politik?

Rätta mig gärna om jag har fel, men känns inte det lite...bakvänt?

• Gilla
Veronica.
  • Laddar…
Man ska få göra ett politiskt skämt, men inte bråka om något skämt inte var roligt. Det är för att det ska vara bara humor i humorhörnan. Var det inte kul? Scrolla vidare till nästa så tycker du kanske att det var kul istället. Hänger du med?

• Gilla
StevieGee och 3 till
  • Laddar…
Man ska få göra ett politiskt skämt, men inte bråka om något skämt inte var roligt. Det är för att det ska vara bara humor i humorhörnan. Var det inte kul? Scrolla vidare till nästa så tycker du kanske att det var kul istället. Hänger du med?
Ursäkta, men är det mitt senaste inlägg du svarar på? Som alltså handlade om frågeställningen i omröstningen du introducerade och som innehåller den största tankevurpa jag sett på länge. Så här skrev du:

"Nu vill jag höra hur många av er som tycker att vi ska få skämta om politik i den tråden.
Om en majoritet säger ja får vi införa regeln att man inte får börja diskutera politik i tråden som följd."

Min fråga lyder fortfarande:

Så om majoriteten svarar "JA" på frågan om politik skall få skämtas om i tråden (=JA, vi skall få skämta om politik i tråden)

Enkel logik. Om omröstningen säger att man får dra ett politikskämt så gäller regeln att man inte får börja diskutera politik som en följd av skämtet.

Solklart.

• Gilla
Plutus och 3 till
  • Laddar…
R Rådbråkad skrev:
Ursäkta, men är det mitt senaste inlägg du svarar på? Som alltså handlade om frågeställningen i omröstningen du introducerade och som innehåller den största tankevurpa jag sett på länge. Så här skrev du:

"Nu vill jag höra hur många av er som tycker att vi ska få skämta om politik i den tråden.
Om en majoritet säger ja får vi införa regeln att man inte får börja diskutera politik i tråden som följd."

Ok, det hade kanske varit tydigare att skriva "Om en majoritet säger ja till politiska skämt, så kommer det att innebära att vi också får införa en regel om att man inte får börja diskutera politik i tråden efter skämtet."

JanneJanne123
R Rådbråkad skrev:

Jag tror alla förutom du förstod vad omröstningen avsåg.

JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Jag tror alla förutom du förstod vad omröstningen avsåg.
Hahahh! Säkert har du rätt, jag är nog en av de mest trögtänkta här. Inte utan viss stolthet, det är nog en prestation i sig.
"-Instruktioner skall vara skrivna så att även en idiot begriper!"
"-Ok, vad är det du inte förstår?"

• Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Man ska få skämta om politik ja
Man ska även få skämta om religion och religiösa.

• Gilla
G-83
  • Laddar…
Mikael_L
Jag tycker man kan skämta om politik, politiker, religion, religiösa, etnicitet, underbegåvade, marginaliserade, kvinnor, män, barn, gamlingar, djur osv osv.
Skämt är skämt, och det har lyckligtvis inga gränser.

Men man får väl alltid vara medveten om sammanhanget, och gränsen mellan roligt och plumpt, eller frånstötande är ibland hårfin, jag tycker man väljer att undvika det som är är lite närmare gränsen när man agerar så här publikt. Jag själv går här i humorhörnan aningens längre än jag känner att jag borde ibland, särskilt när det kommer till sex/fräckisar, men Snigla har ju liksom satt en standard ... :thinking:

Man får väl också passa sig lite för att passera den andra gränsen också, att det inte är roligt egentligen, utan allvar och en åsiktsinlaga.

Själv tycker jag humorhörnan klarar sig ganska väl, det är åtminstone nästan aldrig jag reagerar på något, dvs är det inte riktigt kul i mina ögon så bläddrar jag bara vidare till nästa inlägg och har glömt det jag gick förbi nyss innan jag hinner tänka flaskhals.

Det finns en mängd skämt om politik eller religion som jag faktiskt tycker är rätt roliga, fast de är snubblande nära rena åsiktsinlagor (särskilt när man ser vem som postat), så jag kan både le och fnissa, men jag brukar dock inte gödsla med reaktioner, då det ger vatten på kvarn.

Personligen, rent privat, så är jag ytterst ironisk, men vet att det brukar falla stendött på forum, så det sipprar knappt ut här. Men när jag går på hemma eller bland vänner så skulle någon som inte vet vad jag står för kunna tro att jag är värsta rasisten, värsta kommunisten, värsta brottslingen, värsta ... ja vad som helst.
Men det är friheter jag kan kosta på mig när jag är uteslutande omgiven av människor som kan mig.

Men oavsett, så är humor otroligt viktigt och kraftfullt, och ett viktigt politiskt instrument framförallt i diktaturer, som kan på ett bra sätt framföra politiska budskap, inte konstigt att de flesta diktaturer snabbt ger sig på konst och humor, och försöker rensa där - det är ett tydligt tecken på en osund regim.
Men sådan humor har väl knappast något på BH att göra.

• Gilla
Marlen Eskilsson och 4 till
  • Laddar…
Jag raderade just en skämtbild som handlade om politik i tråden Humorhörnan, eftersom den ledde till diskussion och blev rapporterad. Nu vill jag höra hur många av er som tycker att vi ska få skämta om politik i den tråden.

Om en majoritet säger ja får vi införa regeln att man inte får börja diskutera politik i tråden som följd.

Omröstningen är öppen 7 dagar.
Get a life... Är man så lättkränkt att man måste söka materiel bland humortrådar för att bli kränkt, är det illa.
Lösningen är enkel, sluta läsa humorsidor.
Låt humorn vara för de som förstår....

T om människor som har dödliga sjukdomar kan skämta om det.

• Gilla
  • Haha
erik_83 och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
B Besiman skrev:
Get a life... Är man så lättkränkt att man måste söka materiel bland humortrådar för att bli kränkt, är det illa.
Lösningen är enkel, sluta läsa humorsidor.
Låt humorn vara för de som förstår....

T om människor som har dödliga sjukdomar kan skämta om det.
Du läste mer än första inlägget innan du svarade så du upptäckte att frågan var avklarad för länge sen? ;)

• Gilla
  • Haha
mr_bygg och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Du läste mer än första inlägget innan du svarade så du upptäckte att frågan var avklarad för länge sen? ;)
Lääääääääääängesen dessutom :crysmile:

• Haha
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Skärmdump från forumtråd med omröstning om skämt om politik i humorsektionen, 88,5% ja-röster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja, en klar majoritet visade sig vara för att vi får skämta om politik i Humorhörnan, så det kör vi på.

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Det är nästan som att man måste fira att en så pass stor majoritet röstade för att man ska få skämta om politik i Humortråden, genom att lägga upp samma bild igen. Det var nämligen bilden jag lade upp som startade det hela... :oops:

• Gilla
  • Haha
ToRy och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.