40 797 läst ·
62 svar
41k läst
62 svar
Ska lägga våtrumsmatta men vill inte ha avvikande bård
Vårt fina kaklade badrum har fuktskadats och vi ska lägga våtrumsmatta. Var inne på raw concreate dark men måste ju ha en bård närmst taket !!? Vill ju ha samma färg hela vägen upp. Någon som har tips. Görna moderna tips/ bilder på era lösningar. Är det helvitt på väggen som gäller för att få enhetligt hela vägen upp?
Vissa grossister har så dem kapar bård i samma som väggmattan om det inte finns i bårdkollektionen. Har för mig svegab gör det.
Annars går det att sätta ”traditionellt”. Som vanlig tapet, men då kommer det svetsskarv varannan meter.
Annars går det att sätta ”traditionellt”. Som vanlig tapet, men då kommer det svetsskarv varannan meter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
D dennis_f skrev:
Vissa grossister gör det själva. Så att man får väggmatta & bård i samma val. Smidigt värre
Måhända att dom är bekväma isfT tank77 skrev:
Jag har bara varit Mattis i 7år nu
Badrummen jag gör är till 95% svepning men det kommer alltid något special badrum där det blir svetsning
Hursomhelst så är bägge metoderna godkända.
Redigerat:
Ni kanske kan ha matta på golv och målade väggar, snyggare tycker jag.T Tinlin skrev:Vårt fina kaklade badrum har fuktskadats och vi ska lägga våtrumsmatta. Var inne på raw concreate dark men måste ju ha en bård närmst taket !!? Vill ju ha samma färg hela vägen upp. Någon som har tips. Görna moderna tips/ bilder på era lösningar. Är det helvitt på väggen som gäller för att få enhetligt hela vägen upp?
Logga in
Skapa konto
https://www.ladyinspirationsblogg.se/5-vackra-malade-badrum/
Vi satte matta i duschen (jag är också rädd för vattenskador och målat känns mycket känsligare än matta) och målade utanför dusch duschväggen där det sällan förekommer vatten.