Ska köpa ny vedpanna och har broschyrer/priser på följande:

Värmebaronen-Vedolux 37
Calmar Pannan- V33 32.500:-
Nibe-Vedex 3300 28.750:-+Laddomat
Effecta-Woody 35kw 32.875:-

Vad rekomenderas? Just nu lutar det åt Vedex 3300.
Skillnaden är väll att den inte har inbyggd Laddomat, stämmer det?

Pannan ska kopplas till 4 st 500 liters Ackumulatortankar.

Har läst lite blandade betyg på Vedex 3300.

Är även öppen för andra märken/förslag!
 
_ap_
Effectan, lätt.. ingen av ovanstående pannor har "inbyggd" laddomat.

Hur många m2 ska du värma?
 
Inte kikat på Baxi? Solo innova rekomenderar jag i alla lägen. Lite dyrare, men det är det värt.
 
Kolla på Gaselle också.

4x500 liter är ett skämt, men det inser du när du väl får igång systemet. På den ytan får du plats med EN riktig tank. Och får en bra volym, enklare och billigare rördragning, fungerande laddning, mindre förluster mm...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.