Kort svar: nej den ska inte läcka.
Längre svar:
Biltemas kompressorer är av kass kvalitet, vilket priset skvallrar om. Vanligast är att de läcker vid tryckströmbrytaren, reglagen eller manometrarna.
Läcker de inte direkt när du fått den, så ge det lite tid. Vibrationerna kommer att göra så att det börjar pysa förr eller senare.
Det är bara att acceptera, funktionen påverkas inte nämnvärt. Förutom om du har planer på att fylla tanken och ta med den nånstans där det inte finns 230V tillgängligt.
Längre svar:
Biltemas kompressorer är av kass kvalitet, vilket priset skvallrar om. Vanligast är att de läcker vid tryckströmbrytaren, reglagen eller manometrarna.
Läcker de inte direkt när du fått den, så ge det lite tid. Vibrationerna kommer att göra så att det börjar pysa förr eller senare.
Det är bara att acceptera, funktionen påverkas inte nämnvärt. Förutom om du har planer på att fylla tanken och ta med den nånstans där det inte finns 230V tillgängligt.
Nej. Det är ett uppenbart fel. Pilla inte, utan byt ut den mot en ny. Typiskt Biltemagrejor i allmänhet. De flesta fungerar helt okej. Men då och då slinker måndagsexemplar igenom den eventuella kvalitetskontrollen. Likadant med Hornbash, Klas Olsson...
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Stor vs. liten kompressor...
en större är ju oftast bättre på de mesta men en liten skärskilt med liten tank är ju behändig att ta med sig till olika ställen redan en med 24l tank är inte så smidig att flytta
En med liten tank kommer oftas snabbare upp i tryck också, är bra när man ska bara fylla hjulet på skotkärran eller någåt liknande så behöver man inte stå å vänta på att man ska få tryck i systemet
Nakdelen är ju när man behöver stort luftflöde då startar ju den direkt och så är det lite var som den orkar ge som kommer ut bara
en större är ju oftast bättre på de mesta men en liten skärskilt med liten tank är ju behändig att ta med sig till olika ställen redan en med 24l tank är inte så smidig att flytta
En med liten tank kommer oftas snabbare upp i tryck också, är bra när man ska bara fylla hjulet på skotkärran eller någåt liknande så behöver man inte stå å vänta på att man ska få tryck i systemet
Nakdelen är ju när man behöver stort luftflöde då startar ju den direkt och så är det lite var som den orkar ge som kommer ut bara
Jag har en sån du köpt och den är toppen till dyckert och fylla luft i cyklar mm. Helt tomma bildäck får den säkert jobba en stund med.
Största fördelen är att den är riktigt tyst. Så, nej. Jag skulle inte byta till större med de behoven.
Största fördelen är att den är riktigt tyst. Så, nej. Jag skulle inte byta till större med de behoven.