Hej,
Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig med några frågor jag har angående en utförd fönsterrenovering som jag är osäker på är helt ok.

I höstas anlitade vi en frima för att renovera våra 30-talsfönster, ingående med droppnäsa, och nu målade med linoljefärg, men karmarna i en “modern” förnsterfärg på grund av årstiden. Efter att fönstren varit på deras verkstad så fick vi dem monterade veckan innan jul – alltså för strax under 5 månader sedan. Jag upptäckte direkt att det fanns några uppenbara saker som behövde åtgärdas men som vi väntat med tills att vädret ska bli varmare pga linoljefärgen då de tänker göra dem på plats. Jag har därför inte tänkt så mycket på över vintern men nu när jag tittar blir jag fundersam.

Ska det se ut såhär? Jag tycker det ser konstigt smutsigt ut.

Jag är framförallt bekymrad över att vatten snarare ansamlas över droppnäsorna än rinner av. Har jag fel?

Hur brukar det se ut dem övergången från fönster till droppnäsa?

Det ser ut som att kittet generellt har dragit åt sig mer smuts än bågen. Tror ni man har satt kittet sist? Och brukar man göra så?

Och finns det en anledning att stiften i gångjärnen inte sitter hela vägen ända in? Det ser framförallt ut så på det mellersta där det är tre.

Jag skulle vara så enormt tacksam och någon kunde hjälpa mig. Nu när de kommer nästa vecka och jag skulle verkligen behöva lite kött på benen om det är något som jag behöver ta upp.

• IMG_3031.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_3038.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_3039.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_3040.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_3057.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_3064.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_3055.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_3060.jpeg
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.