Y
Inbyggnadsugn. Nytt ikeakök. Monterat skenorna vågrätt, lyfte upp ugnen på skenorna och tog vattenpasset och fick se att ugnen lutade ju massor...

Ska dom luta lite bakåt? Eller ska jag justera skenorna så ugnen blir lodrät?
 
Det viktigaste är att den är vågrät. :cool:
 
Y
ja det blev snurrigt där med lod och våg...

men kort och gott den ska inte tippa, jag får sätta skenorna snett istället så ugnen blir rak..
vore ju just snyggt att baka i en ugn som allt rinner till ena sidan av formerna..
 
Vad är det för ugn? Finns det några "tassar" som ska justeras? Eller hänger ugnen på skenorna istället för står?
 
Y
whirlpool, enligt lappen så ska man bara lägga den på skenorna. kan ju medge att jag inte har kollat under den dock...

det var inte lätt att koll med vattenpasset heller insåg jag sen föringen plat var ju helt slät.. får nog bara bli att jag får den att ligga rakt mot stommen så får de blir som de blir innuti..
 
Redigerat:
Jag har samma prylar som du och allt ligger i våg.

Det låter som sk-t bakom spakarna.
 
Y
mummel... stommen är ju inte helt rätt med vattenpasset.. frågan är om jag ska balansera ugnen eller bara dra fast den i samma lutning som stommen.. släppte saker i bakplåtarna och de rullade relativt bra till centrum... fick för mig att lyfta ur ugnen för att dra extra skruv.. givetvis hände ju något och allt blev helsnett igen... aRgH.. halva dagen har jag jålat med detta. haha
 
Det är väldigt svårt att få till en vetting fläskpannkaka om ugnen inte är i våg.
 
OT, men jag har också funnit att det är svårt att få till en bra fläskpannkaka med varmluft. Fläkten driver smeten så att kakan blir tunn och knäckehård framför fläkten och för tjock annorstädes.
 
Står skåpet verkligen rätt från början då?
 
Y
raveper skrev:
Står skåpet verkligen rätt från början då?
Nej det visade sig inte göra detta. Hur som haver så fick jag till det tillslut med lite fulknep och ilska. :)
 
Farzan skrev:
OT, men jag har också funnit att det är svårt att få till en bra fläskpannkaka med varmluft. Fläkten driver smeten så att kakan blir tunn och knäckehård framför fläkten och för tjock annorstädes.
Har du inget läge utan varmluft då?
 
Bezt skrev:
Har du inget läge utan varmluft då?
Jo, men bara i den stora ugnen, inte i lilla kombin (varmluft+mikro+grill) vilket är litet synd eftersom det alltid går två plåtar hos oss. :P
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.