13 887 läst ·
22 svar
14k läst
22 svar
Ska inte en rörböj hålla mer än 15år?
Jag har sett det vid några tillfällen. Det händer ibland vid egen vattentäkt och lågt pH-värde.T TommyC skrev:Jag hade en T-klämringskoppling som gick tvärt av i godset strax innanför gängan på "benet" i T. Jag tog med den havererade kopplingen till en stor VVS-firma när jag skulle köpa ny koppling. Dom kallade fram alla närvarande anställda som förundrades och berättade att ingen hade sett detta tidigare så det är nog väldigt ovanligt. Flera av de anställda var i 50-60 års åldern.
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Om jag inte ser fel på bilden är detta anslutning till en tank har du filter eller någon annan pH höjande åtgärd då det ser ut som en rostfri tank isåfall bör ju problemet vara känt jag har samma fast allt på pumpsidan är anpassat för detta
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden