D Daniel 109 skrev:
Det är väl rätt tydligt att det är mässing. Både böjen och färgen på oxiden signalerar det tydligt.
Samt att det är en vinkel inte böj...

• Haha
  • Gilla
Carl Müller och 2 till
  • Laddar…
Troligtvis aggressivt vatten

T TommyC skrev:
Jag hade en T-klämringskoppling som gick tvärt av i godset strax innanför gängan på "benet" i T. Jag tog med den havererade kopplingen till en stor VVS-firma när jag skulle köpa ny koppling. Dom kallade fram alla närvarande anställda som förundrades och berättade att ingen hade sett detta tidigare så det är nog väldigt ovanligt. Flera av de anställda var i 50-60 års åldern.
Jag har sett det vid några tillfällen. Det händer ibland vid egen vattentäkt och lågt pH-värde.

Om jag inte ser fel på bilden är detta anslutning till en tank har du filter eller någon annan pH höjande åtgärd då det ser ut som en rostfri tank isåfall bör ju problemet vara känt jag har samma fast allt på pumpsidan är anpassat för detta

L lordi skrev:
Jag har sett det vid några tillfällen. Det händer ibland vid egen vattentäkt och lågt pH-värde.
Jo, men vi har kommunalt vatten av bra kvalité. Att du har sett det vid fler tillfällen tyder på att vattenkvalitén har stor inverkan som du skriver.

T TommyC skrev:
Jo, men vi har kommunalt vatten av bra kvalité. Att du har sett det vid fler tillfällen tyder på att vattenkvalitén har stor inverkan som du skriver.
Ja, vattenkvaliteten har stor inverkan. Tyvärr har inte alla kommuner koll på det. Det kan variera stort

• Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
T teuvo tainio skrev:
Hej, det är en gjutjärns böj, det är inte ovanligt med por i gjutgodset, de mass produceras och alla kontrolleras ej, byt och var glad
Gjutjärn😂 Det är en Vatett klämringskopplng!

Ricksson Ricksson skrev:
Samt att det är en vinkel inte böj...
Flödet nöter😉

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.