Det är an 316 TX AWD men bara bakre axeln driver framåt och bara främre axeln driver bakåt, kontrollerat genom att frikoppla en axel i taget. ridern har blivit extremt mycket svagare efter att jag hade läckage på hydraloljan vid en koppling till främre hyrdostatkopplingen. Försökt fylla på olja i avsedd tank och det gick in en del men osäker på om den fyllt hydrostaterna eller om det nu är luft i systemet.

Ena bilden visar glappet och den andra en mutter ovanpå hydrostaten som jag undrar om det går att fyll på olja om man öppnar den.

• Hydraulisk koppling och mutter på hydrostat, del av en åkgräsklippare 316 TX AWD, fokus på potentiellt oljeläckage och påfyllnadspunkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en oljig mutter och koppling på en hydrostatisk transmission, med smuts och löv runtomkring. Glapp syns mellan kopplingarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den ska ju såklart driva på alla hjulen, men jag är tveksam till att du kan prova på det sättet som du gjort.
Kan du kanske palla upp klipparen och provköra istället?
Övriga frågorna har nog andra bättre koll på.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
D Du och 19till skrev:
Den ska ju såklart driva på alla hjulen, men jag är tveksam till att du kan prova på det sättet som du gjort.
Kan du kanske palla upp klipparen och provköra istället?
Övriga frågorna har nog andra bättre koll på.
Får göra det, lite vansklig att palla upp dock.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.