50 151 läst ·
69 svar
50k läst
69 svar
Ska falsat/dubbelfalsat plåttak se så buckligt ut
Vi gjorde nyligen om takkonstruktionen och täckte med falsat/dubbelfalsat plåttak. Resultatet blev enligt vår uppfattning ett tak med mycket bucklor. Leverantör kallar det ett levande tak.
En erfaren kontrollant sa sig att aldrig sett något liknande och vi hade inte förväntat att få ett tak med detta utseende.
Måste taket läggas om eller går det att ordna på annat sätt?
En erfaren kontrollant sa sig att aldrig sett något liknande och vi hade inte förväntat att få ett tak med detta utseende.
Måste taket läggas om eller går det att ordna på annat sätt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Åh herregud, ingen hade kunnat övertala mig att det där skulle vara acceptabelt eller "levande". Stå på dig.
Besserwisser
· östergötland
· 2 776 inlägg
Där är det någon som borde få verktygen beslagtagna....
Nej det är inte ett ok resultat.
Nej det går inte att rädda.
Vad är det för underlag?
Ska det där bli riktigt bra så krävs det nästan spåntade plyfaskivor under
Nej det är inte ett ok resultat.
Nej det går inte att rädda.
Vad är det för underlag?
Ska det där bli riktigt bra så krävs det nästan spåntade plyfaskivor under
Vad har dem gjort? Herre min skapare!
Helt bedrövligt! Håll inne med betalningen tills de lagt om taket, det där ska du inte betala för. Är det en helt grön lärling som fått jobba själv utan vägledning? Riktigt dåligt resultat. Om ”hantverkarna” tex skyller på dåligt underlag så borde de ha fixat underlaget först eller varnat dig tydligt och klart. Men jag tror mer på någon utan kompetens som försökt leka plåtslagare.
Edit: hälsa klanten att om du hade velat ha ett levande tak hade du valt sedum inte plåt…
Edit: hälsa klanten att om du hade velat ha ett levande tak hade du valt sedum inte plåt…
Nog är det levande alltid. Ser ut som det är täckt med sopsäckar...