Langbein
Ska det helst vara lite fall på plåtbelagd altan?
 
Annaman skrev:
Ska det helst vara lite fall på plåtbelagd altan?
Var är altanen någonstans, med plåtbelagd så låter det ju som om den plåtbelagda golvdelen är "tak" över nåt annat (utbyggnad, farstu)??
I det fallet bör det väl vara lite fall för optimal vattenavrinning så att man minskar risken för vattenskador på underliggande yta.
Antal grader på lutningen vet jag dessvärre inget om.

Är det plåtbelagt på mark så vet jag ännu mindre ;), har aldrig hört talas om att man gör på det viset, men det kan ju mycket väl vara fallet ändå.

MVH//Christina.
 
Langbein
byggimpert skrev:
Var är altanen någonstans, med plåtbelagd så låter det ju som om den plåtbelagda golvdelen är "tak" över nåt annat (utbyggnad, farstu)??
I det fallet bör det väl vara lite fall för optimal vattenavrinning så att man minskar risken för vattenskador på underliggande yta.
Antal grader på lutningen vet jag dessvärre inget om.

Är det plåtbelagt på mark så vet jag ännu mindre ;), har aldrig hört talas om att man gör på det viset, men det kan ju mycket väl vara fallet ändå.

MVH//Christina.
Det är tak på garage och golv för altan, nu har man spikat på skivor, asfalt och lagt på plåt, men häller man vatten på står det kvar. Vi talade om fall så jag tror det är felgjort.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.