Detta är i ett nyrenoverat badrum som jag har varit på visning på.
Ska det verkligen se ut så här? Ser ut som dem klämt manschetten? Det är gjuten betongsula under. Om det nu är fel, vad gör man åt det?
Tacksam för svar!
Ska det verkligen se ut så här? Ser ut som dem klämt manschetten? Det är gjuten betongsula under. Om det nu är fel, vad gör man åt det?
Tacksam för svar!
Ja, det skall inte vara silkon runt golvbrunn (slurkrist) och i vinkeln mellan golv och vägg. Kan det vara silikon som sticker fram under plåtkanten?laarrsson skrev:
MVH Stickan
Redigerat:
se om du kan lyfta upp plastsilen, under den ska det sitta en blå klämring som ska gå ända ner mot det vita på brunnen, det ska inte sticka ut något under klämringen.
Sen ser det lite konstigt... mellan plastsilen och den rostfria delen, ser väldigt blankt ut
det ska inte vara silicone där, men kanske gummimassa/ gucka men den brukar vara matt...
vet att det fanns en brunnsmanschett från Ardex som var tillverkad i nått gummiliknande material, den kanske är lika blank / slät
Fråga vilket tätskikt som används och fråga efter kvalitetsdokument, kvalitetsdokument och monteringsanvisning för tätskikt ska finnas om det är gjort av behörig firma
Sen ser det lite konstigt... mellan plastsilen och den rostfria delen, ser väldigt blankt ut
det ska inte vara silicone där, men kanske gummimassa/ gucka men den brukar vara matt...
vet att det fanns en brunnsmanschett från Ardex som var tillverkad i nått gummiliknande material, den kanske är lika blank / slät
Fråga vilket tätskikt som används och fråga efter kvalitetsdokument, kvalitetsdokument och monteringsanvisning för tätskikt ska finnas om det är gjort av behörig firma
En del brunnar har ju inte blå ring, den tillverkaren/modellen vi har använder grå ring om man har förhöjning på brunnen.nino skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 875 inlägg
Nu står det iofs Purus på plastlocket, deras ringar är blå, eller i vissa fall gula.
Detta att plastgallret ligger en bit ned i brunnen får jag inte riktigt ihop. gallret (om man nu använder plastgllret??) sitter ju mot själva överdelen på brunnen. Jag tycker det ser ut som brunnen är monterad en bit under golvnivån. Det är i så fall ett grovt fel, brunnen skall ligga i samma nivå som golvet.
Detta att plastgallret ligger en bit ned i brunnen får jag inte riktigt ihop. gallret (om man nu använder plastgllret??) sitter ju mot själva överdelen på brunnen. Jag tycker det ser ut som brunnen är monterad en bit under golvnivån. Det är i så fall ett grovt fel, brunnen skall ligga i samma nivå som golvet.
Ahh, sorry. Såg inte den texten, men gör det nu när du säger det 
Tycker det ser ut att vara en brunn utan förhöjningsring man bara lagt en klinkerram ovanpå..
Hade vatt intressant att se en bild utan plastsilen.
Hade vatt intressant att se en bild utan plastsilen.
Redigerat: