Ska byta ut köksavloppet genom golvet och har några funderingar.
Måste man ha radontätning på röret när man gjuter in det? Det är krypgrund.
Är det 75mm rör man andvänder till kök?
Är det tillåtet att bara kapa av gjutjärns röret under golvet i krypgrunden och sedan bara köra ett PVC rör genom det gamla så man slipper bila upp golvet?
Tacksam för alla svar
Måste man ha radontätning på röret när man gjuter in det? Det är krypgrund.
Är det 75mm rör man andvänder till kök?
Är det tillåtet att bara kapa av gjutjärns röret under golvet i krypgrunden och sedan bara köra ett PVC rör genom det gamla så man slipper bila upp golvet?
Tacksam för alla svar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har inte radon under huset vad jag vet. Tänkte om det är krav på radontätning om man bilar upp och gjuter in ett nytt PVC rör?
Det är gjutjärns rör under huset.. så min tanke var om det gick att bara spara gjutjärns röret som går genom betongen och så kör man PVC igenom det och lägger nytt PVC under huset sen. Just för att slippa bila upp golvet. Men vet inte om det är godkänt o göra så. Så det inte blir något skit i framtiden om man vill sälja
Det är gjutjärns rör under huset.. så min tanke var om det gick att bara spara gjutjärns röret som går genom betongen och så kör man PVC igenom det och lägger nytt PVC under huset sen. Just för att slippa bila upp golvet. Men vet inte om det är godkänt o göra så. Så det inte blir något skit i framtiden om man vill sälja
Går hur bra som helst att göra det om röret går att trä igenom och sätta en övergång under huset, kan vara bra att täta mellan rören med tex silkon, för att inte få tjuvdrag upp. annars inga bestämmelser om utförandet, det med radon kan du glömma
Klicka här för att svara