6 631 läst ·
23 svar
7k läst
23 svar
Ska ändträ målas på vindskivor?
Beskedet jag fick var det motsatta. Vintern var optimal. Vi pratade dock aldrig om detta momentet.L Lilllen skrev:
Vilket jobb som helst som lämpar sig att göra på vintern. Och visst, kan man som du föreslår lösa målningen om det finns ett uppvärmt utrymme där de kan jobba, så nämner man förstås även det redan i planeringsstadiet.Rejäl skrev:
Man är helt enkelt ärlig.
Men det finns ingett krav om att ändträ vid skarvning SKA målas utan jag tycker att man BÖR måla det!L Lilllen skrev:
Viktigt att hålla isär begreppen då merparten av husen som byggs inte har ändmålade skarvar vare sig det gäller vindskivor eller panel!
Jo, det är är förstås alltid ett problem för hantverkare. När man gör något själv så väntar man ju bara till rätt dag och gör jobbet då. Då kan man både få det torrt och enkelt att måla.P plan-g skrev:
Jo, men det jag menar är att man informerar även om fördelar/nackdelar som inte är något krav.Rejäl skrev:
Ja du, om man ska informera om allt som tycks på detta forum så får man sitta i dagar och förklara allt innan avtal kan slutas i så fall!L Lilllen skrev:
Vilket inte är relevant vare sig i detta fallet eller i många andra fall..
Haha, jo håller med om att allt kan bli lite mycket, särskilt om man är kunnig. Men att nämna att man vill ha tillgång till uppvärmt utrymme för att kunna måla ändträ, tar ju inte så lång tid.Rejäl skrev:
Klicka här för att svara