Denna redskapsbod är placerad på plintar eller sliprar i hörnen, men det verkar inte finnas några andra stödjepunkter. Därför har långsidan börjat säcka ihop något, vilket jag tror att man åtminstone kan ana på bilden. Jag kan väl leva med det rent estetiskt, men är rädd att skjulets livslängd påverkas. Är det ett problem, och går det att göra något åt det i så fall? Lyfta med domkraft och palla upp? Hur många stödjepunkter behövs i så fall?

Mvh,

Magnus

• 20260801_181343.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
Utan att veta mått på Boden så hade jag petat in ett stödd på mitten i bild och en på motsvarande sida. Om möjligt så kanske tagit upp lite av golvet och jobbat därifrån.

• Gilla
magnushj
  • Laddar…
Dvs. lyfta upp med en domkraft och peta in något stöd? Eller finns det någon form av stöd som är gängat så att man kan lyfta golvet genom att skruva upp stödet?

Justerbara terassfötter finns som tål 800 kg eller mer. Men klara av att lyfta detta genom att skruva terassfoten tvivlar jag är görbart.

• Gilla
magnushj
  • Laddar…
Lyftkuddar som fylls med tryckluft kan ju vara ett alternativ till domkrafter.

• Gilla
magnushj
  • Laddar…
Den där lyfter du med hjälp av hävstång och pallar under med något lämpligt du har hemma.

• Gilla
Jenpet och 1 till
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Den där lyfter du med hjälp av hävstång och pallar under med något lämpligt du har hemma.
Eller begagnade trädgårdsplattor som grannen vill bli av med..

• Gilla
magnushj och 1 till
  • Laddar…
Tack för alla svar! Det verkar finnas flera alternativ att överväga. En följdfråga: Är det bråttom att göra något åt saken, eller kan det skrivas upp lite längre ner på prioriteringslistan?

Nä men samtidigt är det ett snabbt och enkelt jobb så du kan stryka det från listan

• Gilla
Jenpet
  • Laddar…
Kör du hävstång och har plattor hemma (kolla blocket/marketplace) så tar det inte lång tid att få det se bättre ut och stoppa att det ser sämre ut . En mindre hög med trädgårdsplattor eller marksten verkar alltid gå åt. Ta inte hem för mycket för då blir det trädgårdsgångar, rabattkanter, en grillplats osv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.