2 118 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Sjövatten till utkastare.
Hej!
Har köpt en tomt vid en sjö och där det utöver det kommunala vattnet erbjuds sjövattenledning till tomtgräns.
Ska bygga med Smålandsvillan och dom skulle nu utforska, efter min idé, möjligheten att ha sjövattnet till min utkastare vid groventren.
Är det dumt att dra in sådant vatten "i huset" så att säga?
Vet inte hur väl vattnet kommer att vara filtrerat men man vill ju inte att rören "kleggar" igen.
Eller är det några andra problem som kan uppstå?
Tacksam för synpunkter.
Har köpt en tomt vid en sjö och där det utöver det kommunala vattnet erbjuds sjövattenledning till tomtgräns.
Ska bygga med Smålandsvillan och dom skulle nu utforska, efter min idé, möjligheten att ha sjövattnet till min utkastare vid groventren.
Vet inte hur väl vattnet kommer att vara filtrerat men man vill ju inte att rören "kleggar" igen.
Tacksam för synpunkter.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Om sjövattenröret med kran sitter helt på utsidan eller om röret går in genom väggen och sedan ut igen är väl helt och hållet en utséendefråga. Om det kleggar så gör det, oavsett väggpassager.
Protte
Protte
Passa på då att göra så att du kan spola med sommarvattnet i toaletten under sommartid, idiotiskt att använda färskvatten i toaletter!Zeke81 skrev:Hej!
Tacksam för synpunkter.![]()
Klicka här för att svara