Hej!
Har köpt en tomt vid en sjö och där det utöver det kommunala vattnet erbjuds sjövattenledning till tomtgräns.
Ska bygga med Smålandsvillan och dom skulle nu utforska, efter min idé, möjligheten att ha sjövattnet till min utkastare vid groventren.
Är det dumt att dra in sådant vatten "i huset" så att säga?
Vet inte hur väl vattnet kommer att vara filtrerat men man vill ju inte att rören "kleggar" igen.
Eller är det några andra problem som kan uppstå?

Tacksam för synpunkter. :)

Om sjövattenröret med kran sitter helt på utsidan eller om röret går in genom väggen och sedan ut igen är väl helt och hållet en utséendefråga. Om det kleggar så gör det, oavsett väggpassager.

Protte

Zeke81 skrev:
Hej!
Har köpt en tomt vid en sjö och där det utöver det kommunala vattnet erbjuds sjövattenledning till tomtgräns.
Ska bygga med Smålandsvillan och dom skulle nu utforska, efter min idé, möjligheten att ha sjövattnet till min utkastare vid groventren.
Är det dumt att dra in sådant vatten "i huset" så att säga?
Vet inte hur väl vattnet kommer att vara filtrerat men man vill ju inte att rören "kleggar" igen.
Eller är det några andra problem som kan uppstå?

Tacksam för synpunkter. :)
Passa på då att göra så att du kan spola med sommarvattnet i toaletten under sommartid, idiotiskt att använda färskvatten i toaletter!

weed skrev:
Passa på då att göra så att du kan spola med sommarvattnet i toaletten under sommartid, idiotiskt att använda färskvatten i toaletter!

varför? har vi brist på vatten i Sverige någonstans? Hur mycket vatten tror du man behöver förbruka innan merkostaden är insparad?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.