295 772 läst ·
717 svar
296k läst
717 svar
Sjövalla gård
Hej!
Plattan börjar tina fram. i ca 10 år har jag haft den under platon matta, markisolering, grus och sen presenning.
igår tog jag bort presenningen och idag har jag börjat plocka bort grus och markisolering. Gruset är fortfarande fruset delvis så det blir att skotta lite i taget och så får det tina fram lite i taget.
Jag vill få fram plattan så att jag kan börja kolla hur tjock leca sten jag ska mura med, det blir bara ett varv för att få upp panelen en bit ifrån backen. så byggstart på utbyggnaden av huset börjar närma sig.
//Mathias
Plattan börjar tina fram. i ca 10 år har jag haft den under platon matta, markisolering, grus och sen presenning.
igår tog jag bort presenningen och idag har jag börjat plocka bort grus och markisolering. Gruset är fortfarande fruset delvis så det blir att skotta lite i taget och så får det tina fram lite i taget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag vill få fram plattan så att jag kan börja kolla hur tjock leca sten jag ska mura med, det blir bara ett varv för att få upp panelen en bit ifrån backen. så byggstart på utbyggnaden av huset börjar närma sig.
//Mathias
Redigerat:
Hej!
Nu är vi på gång! idag har jag murat 1:a varvet. nu ska det bara få brinna lite grann så att jag kan börja resa stommen.
//Mathias
Nu är vi på gång! idag har jag murat 1:a varvet. nu ska det bara få brinna lite grann så att jag kan börja resa stommen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
//Mathias
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Snyggt! Nu blir man sugen att bygga något igen fast jag egentligen är färdig på det här huset om man nu kan säga det haha
Hej !
ett par timmar till så sitter vägg nummer 2.
Imorgon blir det gavel.
//Mathias
ett par timmar till så sitter vägg nummer 2.
Imorgon blir det gavel.
//Mathias
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 950 inlägg
Det tar sig, som mordbrännaren sa! Är det cc-avstånd efter kommande glaspartier, eller hur är regelverket komponerat?
Förlåt, men retar mig oerhört på din onödiga kommentar. Tror dem flesta förstår att han menar kortlingar när han skriver kotlat.Anna_H skrev:
När du "rättar" pga ett uteblivet r så kan det vara väldigt känsligt. Personen i fråga kan ha dyslexi, iaf en onödigt dryg kommentar!
Du behöver inte vara orolig, det är bara detta enda ord jag rättar. Och det beror inte på dyslexi utan på ett missförstånd, det vet du mycket väl.P Pappa1986 skrev:
Nog om detta nu!
Ingen fara med min felstavning. Från nu handlar tråden om vår gård och inte om stavning. Detta är inte stället som jag alltid korrektur läser innan jag skickar in något.
Tillbaka till bygget nu. Lite stillestånd just nu taskigt väder och väntar även på limträbalk och pelare detta kommer på måndag.
//Mathias
Ingen fara med min felstavning. Från nu handlar tråden om vår gård och inte om stavning. Detta är inte stället som jag alltid korrektur läser innan jag skickar in något.
Tillbaka till bygget nu. Lite stillestånd just nu taskigt väder och väntar även på limträbalk och pelare detta kommer på måndag.
//Mathias