Är det någon som vet om en självslocknande skarvmuff för vp16? Kravet är låsfjäder.

jag vet att kravet på muffar skiljer sig från rör, men är ändå nyfiken.

(innan någon skriker, jag ska dra nätverk)

Är inte all "installationsplast" självslocknande? Även en plastdosa skall ju ge ett visst brandskydd. Åtminstone de skarvmuffar som ser ut att vara tillverkade av VP rör är självslocknande.

Men varför är det intressant om det är avsett för nätverk? Tänker du gå igenom en brandavskiljande vägg? I så fall tror jag inte det räcker med självslocknande plast.

H hempularen skrev:
Är inte all "installationsplast" självslocknande? Även en plastdosa skall ju ge ett visst brandskydd. Åtminstone de skarvmuffar som ser ut att vara tillverkade av VP rör är självslocknande.

Men varför är det intressant om det är avsett för nätverk? Tänker du gå igenom en brandavskiljande vägg? I så fall tror jag inte det räcker med självslocknande plast.
Det är inte i mitt användningsområde det är intressant. Där spelar det ingen roll då strömstyrkan i cat6-kabel inte utgör någon som helst fara.

Utan jag la märke till det när jag letade muffar och fann det intressant. Är just de med låsfjäder som verkar sakna självslocknande plast.

Jag gissar att man anser att muffen inte har någon direktkontakt med kablarna (om röret/slangen är inskjutet i botten på båda sidor) och därför inte behöver ha någon högre brandsäkerhet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.