Har en självrengörande TT som börjat larma om att tömma filter. Har läst mig till att man behöver tömma något ställe inne i maskinen efter ett par år men inte hittat instruktion till senare modeller som min. Om inte jättesvårt kanske jag vågsr skruva isär själv men vill gärna veta var jag ska börja..
Bosch serie 8, se bild
Bosch serie 8, se bild
Ja pump på baksidan men för att kunna snäppa loss kåpan var man tvungen att skruva bort den stora kåpan först som sitter över fläkt mm eftersom den delvis täckte pumpkåpan.torbeno skrev:
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ser ju toppen ut men vår lucka satt låst av den stora skruvade luckan som sitter på vä sida om den. Annars sitter den på samma ställe.
Kan du ta en bild på detta? Hela tanken med luckan och pumpens placering är att den skall vara lättåtkomlig. Jag har servat massor av tumlare på denna plattform och alla har sett likadana ut.S Fru Kan Själv skrev:
Torktumlaren börjat krångla igen. Bosch, serie 8. Efter rengöring blev det ok förra gången (visade sig att vi hade garanti kvar). Nu låter propellern/fläkten längst ner på hö sida mkt (framsid av maskinen). Öppnat sidan och dammsugit innuti. Kände på propellern och den gick runt lätt. Lät inget när den började snurra vid dammsugning. Gnisslar och tickar. Tycker maskinen tar lång tid för tumling. Filtersymbolen lyser ofta. Lätt att åtgärda eller dags för ny? Fixa själv eller ringa ngn? C:a 5 år.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden