41 541 läst ·
101 svar
42k läst
101 svar
Självinbjudna sommargäster
Det finns folk till allt.P Pirkko Kytölä skrev:Det där stämmer inte riktigt. Det finns de som är så fräcka att de kommer bara, det har jag egen erfarenhet om och om man inte säger rakt ut och förbjuder de att komma. Till slut förbjöd jag de att parkera på min tomt när de kom ändå, och de är inga riktiga vänner som tränger sig på oavsett att man säger att det inte passar.
/ATW
Om tillfartsvägen är tillräckligt lång ordna med en bom så långt ifrån stuga det bara går så det blir jobbigt för dom att ta sej dit gåendes sen skyller du på att någon tappat bort bom nyckeln, så kan dom ju inte köra ända fram med tillhörande husvagn, eller säg ett skäligt pris per/dygn för vagnen och påminn dom då om att ni har semester och inte vill bli störda...dom får hålla sej för sej själva så blir det inte lika roligt längre....
Om du inte blir bättre på att säga nej kanske ursäkten om skilsmässa blir verklighet.
Kolla stuguthyrningssajter, hitta något i närheten och hänvisa folk som vill sova över dit. De som verkligen gillar vart ni bor kommer hyra en stuga och bjuda över er, de som bara vill snylta kommer försvinna då det kostar dem pengar. Hjälper ju inte mot husvagnsfolket... åk till dem istället när de ställt upp vagnen och säg "nu är det er tur att låta oss sova över". Låter ju helt underbart att få in 5 extra personer i vagn/förtält.
Kolla stuguthyrningssajter, hitta något i närheten och hänvisa folk som vill sova över dit. De som verkligen gillar vart ni bor kommer hyra en stuga och bjuda över er, de som bara vill snylta kommer försvinna då det kostar dem pengar. Hjälper ju inte mot husvagnsfolket... åk till dem istället när de ställt upp vagnen och säg "nu är det er tur att låta oss sova över". Låter ju helt underbart att få in 5 extra personer i vagn/förtält.
Plus säg att kommunen tillåter inte uppställda husvagnar på stugtomterna...Taggeman skrev:
Om tillfartsvägen är tillräckligt lång ordna med en bom så långt ifrån stuga det bara går så det blir jobbigt för dom att ta sej dit gåendes sen skyller du på att någon tappat bort bom nyckeln, så kan dom ju inte köra ända fram med tillhörande husvagn, eller säg ett skäligt pris per/dygn för vagnen och påminn dom då om att ni har semester och inte vill bli störda...dom får hålla sej för sej själva så blir det inte lika roligt längre....
Bli lite nyfiken vilken sjö ???
Skulle inte kalla dem vänner om de beter sig så!
Låter som du är Alex och vissa av dina vänner är som owe i solsidan , sådan är det ingen idé att ge hintar vad du vill, de måste brutalt sägas till vad man tycker , annars skiter de totalt i vad du vill .
Tyvärr !!
Låter som du är Alex och vissa av dina vänner är som owe i solsidan , sådan är det ingen idé att ge hintar vad du vill, de måste brutalt sägas till vad man tycker , annars skiter de totalt i vad du vill .
Tyvärr !!
Jag blir faktiskt lite förvånad att det inte är fler som har det här problemet
Instämmer med resten av kören, stå på dig och var övertydlig med att ”Vi vill vara ifred”. Bryter folk mot det får du ta tjuren vid hornen och fråga hur de är funtade, och kör iväg dem!
Så hoppas vi på en uppdatering här i tråden efter semestrarna på hur det gick!
Så hoppas vi på en uppdatering här i tråden efter semestrarna på hur det gick!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nej, jag känner inte alls igen mig.S SuneHälsingland skrev:
Men det beror väl på, som säkert många här på forumet har förstått sedan länge, att jag inte är särskilt trevlig.
Och bor tyvärr inte särskilt sjönära heller
Kanske dags för dig att börja utnyttja din popularitet kommersiellt.S SuneHälsingland skrev:
Programledare Bingolotto, Allsång på skansen, Hemma hos...
Det som kan spela in är traditioner och förväntningar om det är återkommande gäster. Kan vara svårt att bryta traditioner men i år har ni kanske det perfekta tillfället med en vit lögn om i.o.m covid så behöver ni mer tid tillsammans som familj i sommar och nästa år berättar ni för era vänner om hur utvilade ni var efter denna semester själva på landet och att ni vill fortsätta så och då försvinner traditionen och förväntningarna.
En del personer får energi av att umgås med andra andra dräneras på energi av det. Själv är jag en social introvert som älskar umgås med vänner men måste välja mina tillfällen för att kunna njuta av det och ha energi över till annat.
En del personer får energi av att umgås med andra andra dräneras på energi av det. Själv är jag en social introvert som älskar umgås med vänner men måste välja mina tillfällen för att kunna njuta av det och ha energi över till annat.
Känner inte igen mig överhuvudtaget. Vad är det för sociopater som måste umgås med polarna till och med under semestern. Låter mest sorgligt. Är det inte en tid man vill spendera med sin familj, sina barn? Jättekonstigt i min värld. Finns andra tillfällen året runt att umgås med vänner, men semestern är helig. Om man nu inte bara är hemma och har tråkigt förstås, då spelar det ju ingen roll.
Låter som dina ”vänner” utnyttjar dig och att du är dumsnäll.
Låter som dina ”vänner” utnyttjar dig och att du är dumsnäll.