Hej, tänkte få lite input om kvaliteten på självhäftande tätningslist, då jag inte har erfarenhet av dem. Fäster de bra eller är det bättre att gå på att limma själv?
 
Karlia
Tätningslist fönster? Jag satte i någon självklistrande Tesatätningslist förra året, de sitter fortfarande kvar, utan något extralim
 
Tätningslisten hålls ju på plats 99,9% av tiden genom att fönstret är stängt.
Så något lim tycker jag inte skall behövas!
 
Magnus E K
Om det inte är i sovrum där man envisas med att sova med öppet fönster. Då blir det bara typ max 66,6% av tiden.
 
Karlia
Jag tätade även dörren till uteplatsen ihopp om att få det varmare här inne. Den listen sitter också kvar trots att dörren öppnas ofta. Värmen i vardagsrummet fick jag upp från 16 till 18 grader.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.