Jag tvivlar på att en tejplösning är för evigt men om man bara kan undvika att ha glasflaskor i hyllan är väl riskerna minimal med att testa. Har du kakel eller klinker på golvet? Det finns en risk att hyllan själv ger skador på golvet om den faller.

P
Nej några glasflaskor vill man nog inte ha i duschen. Golvet är av granitkeramik så det håller nog för en hel del.

Beror lite på vad det är för tejp. Dom skumaktiga brukar inte sitta lika bra som gel varianten. Gör rent plattan med målartvätt så kommer det fästa bra.

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Jag satte upp en toapappershållare på slätt glaserat kakel med ganska tjock "skummig" dubbelhäftande tejp som satt mer än tio år i alla fall. Jag har flyttat så jag vet inte om den sitter kvar ännu. Jag brukar tvätta rent med rödsprit innan jag tejpar.

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Jag har en hörnhylla som sitter med teip, den är nu inne på sitt sjunde år och verkar fortfarande sitta fast bra.
Min är enplans och innehåller aldrig mer än två flaskor duchtvål och en flaska shampo samt en borste.
Den sitter med två teipbitar som leverades med hyllan, viktigt som guson påpekar att göra rent ordentligt inann man teipar.

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Vi har precis den modellen från Hornbach fast med endast ett hyllplan. Den är lastad till bredden med sambons gigantiska lyxshampo i ekonomiförpackning och visar inga som helst tecken till att ge sig, haha!

Har väl suttit ett halvår eller så nu. Se till att avfetta kaklet ordentligt innan montering bara - jag använde elektronikrengöring (huvudsakligen propanol).

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
Då får det bli en sådan som jag länkade till. Finns ju varianter med sugkoppar också men dessa är jag tveksam till.

P
Förresten, vad är en duschkork ? :p

En sån där som flyter i badkaret?

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
Den ramla ner
Trådkorg med flaskor och behållare på badrumsgolv, två flaskor ligger bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Skulle vart sugpropp då, lättare att sätta upp igen ;)

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Jag har en liten korg som hänger i duschblandaren med krokar, känns mycket säkrare än tejp och sugkoppar

P
Fick nya fästen idag så jag gör ett nytt försök.

P
Ger upp tejplösning. Trots att jag nu satte upp den med 4 fästen istället för två så hängde den på endast ett fäste efter en månad så nu står den på golvet igen. Ska man prova med PL600 istället eller är det bara att ta fram borrmaskinen ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.