Hade nyligen några snickare här som satte upp nya väggar. Idag var en målare här för att ge en offert, och påpekade att alldeles för många skruvar satt för djupt. Att det aldrig skulle gå igenom en besiktning.
Kontaktade snickaren igen som inte tyckte det var något problem.
Bifogar några bilder som visar hur djupt väldigt många skruvar har skruvats. Vad säger ni, är det något större problem?
Bifogar några bilder som visar hur djupt väldigt många skruvar har skruvats. Vad säger ni, är det något större problem?
Produkter som diskuteras: "gipsskruvarna"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Ja dom sitter för djupt dom ska inte gå igenom pappen, men det är ingen fara om man sätter en ny bredvid..J JLeo skrev:Hade nyligen några snickare här som satte upp nya väggar. Idag var en målare här för att ge en offert, och påpekade att alldeles för många skruvar satt för djupt. Att det aldrig skulle gå igenom en besiktning.
Bifogar Norgips anvisning..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.norgips.se/kunskapsbank/tips-och-rad-for-montering-av-gipsskivor/
Absolut för djupt. Skruvskallen skall lägga trycket mot pappen, så fort skruvskallen brutit igenom pappen så förlorar den nästan all funktion.
Det går dock enkelt att rädda genom att skruva i ytterligare skruv i närheten som blir rätt, sen göms allt under spackel o livet går vidare.
Otroligt nonchalant av en yrkesman att lämna det där resultatet efter sig, yrkesstoltheten lär inte ligga på topp.
Hur mycket "fusk" och genvägar finns på ev underliggande arbete om den fullt synliga ytan ser ut så där, frågar jag mig.....
Det går dock enkelt att rädda genom att skruva i ytterligare skruv i närheten som blir rätt, sen göms allt under spackel o livet går vidare.
Otroligt nonchalant av en yrkesman att lämna det där resultatet efter sig, yrkesstoltheten lär inte ligga på topp.
Hur mycket "fusk" och genvägar finns på ev underliggande arbete om den fullt synliga ytan ser ut så där, frågar jag mig.....
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vad är det här för furulist som sitter i ett 60-talshus?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad är det här som sitter i elcentralen?
El -
Underbeslag eller uppvikt papp? Sitter i kläm mellan plåtslagaren och skorstensfirman, vem har rätt?
Juridik -
Vad är det för säkring som sitter i utedelen för värmeslingan till en Zibro SC 13 XX? Har gjort av med den gamla.
Värmepumpar -
Vad är det här som sitter på min ackumulatortank Strömnäs ts 500
Värme allmänt