Jag ska bygga en trappa upp till en altan i vår sommarstuga.

Det verkar råda delade meningar om var någonstans det sista trappsteget ska vara, om det ska vara i höjd med altanens golv eller ett steg under altangolvet, så att man kliver från stegens sista steg och upp till altanen (om ni förstår vad jag menar...)

Vad säger forum-expertisen?:)
 
Smaksak menar jag, beror också lite på hur det ser ut. Mitt tips blir att bildgoogla altantrappa eller att du postar en bild på ditt bygge.
 
AXS
Det är oftast enklare och enligt mig snyggare med första steget ett steg ner. Det gäller om det är en rak trappa, ska den gå åt flera sidor blir det såklart annorlunda.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.