1 403 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Siren till bosch easy
Håller på och kopplar ihop Easy Series larmpaketet och har fått hjärnsläpp när jag ska koppla in sirenen (SP 200 T), Ska sirenen ha endast 12v +/- eller ska den även ha kablar till Tamper ingångarna?? Var kopplar jag in dom i centralen?
Om du matar 12V till sirenen så tjuter den
.
Sätt bygeln på centralkortet i det nedre läget (=+12V)
Koppla enligt följande:
Plus (+) "NO" (Normally Open) på centralkortet till (+12V) på sirenen.
Minus (-) "pil ner" på centralkortet (skruven till höger om "NO") till (Ground) på sirenen.
Programmera sedan utgång 1 till Inbrott (eller inbrott/brand om du vill att sirenen ska tjuta när du kokar över julgröten och rökdetektorn löser ut
)
Tamper (sabotageskydd) kan du koppla in om du vill veta om någon lyfter på locket till sirenen för att koppla ur den (sabotera). Då får du lägga den i serie med en trådbunden sektion eller som en egen sektionsingång. Glöm inte att anteckna vart du har kopplat in sabotageskyddet... d^_^b
Sätt bygeln på centralkortet i det nedre läget (=+12V)
Koppla enligt följande:
Plus (+) "NO" (Normally Open) på centralkortet till (+12V) på sirenen.
Minus (-) "pil ner" på centralkortet (skruven till höger om "NO") till (Ground) på sirenen.
Programmera sedan utgång 1 till Inbrott (eller inbrott/brand om du vill att sirenen ska tjuta när du kokar över julgröten och rökdetektorn löser ut
Tamper (sabotageskydd) kan du koppla in om du vill veta om någon lyfter på locket till sirenen för att koppla ur den (sabotera). Då får du lägga den i serie med en trådbunden sektion eller som en egen sektionsingång. Glöm inte att anteckna vart du har kopplat in sabotageskyddet... d^_^b
Klicka här för att svara