Håller på och kopplar ihop Easy Series larmpaketet och har fått hjärnsläpp när jag ska koppla in sirenen (SP 200 T), Ska sirenen ha endast 12v +/- eller ska den även ha kablar till Tamper ingångarna?? Var kopplar jag in dom i centralen?
 
Om du matar 12V till sirenen så tjuter den :D.

Sätt bygeln på centralkortet i det nedre läget (=+12V)

Koppla enligt följande:
Plus (+) "NO" (Normally Open) på centralkortet till (+12V) på sirenen.

Minus (-) "pil ner" på centralkortet (skruven till höger om "NO") till (Ground) på sirenen.

Programmera sedan utgång 1 till Inbrott (eller inbrott/brand om du vill att sirenen ska tjuta när du kokar över julgröten och rökdetektorn löser ut :) )

Tamper (sabotageskydd) kan du koppla in om du vill veta om någon lyfter på locket till sirenen för att koppla ur den (sabotera). Då får du lägga den i serie med en trådbunden sektion eller som en egen sektionsingång. Glöm inte att anteckna vart du har kopplat in sabotageskyddet... d^_^b
 
Nu är jag med i matchen igen, tack för svaret !!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.