Hej
Vårt badrum vart färdigt 15/5-17 när jag kom ner till badrummet i går var de vatten över hela golvet. Badrummet är i källaren. Jag kollade runt i upptäckte småhål i fogen som läckte vatten. Och vid röret från handfatet. Där va de ganska mycke som sipprar. Vi ha inte användt dusch eller toa än heller. Vad är felet? Måste hela golvet upp.
Hälsningar Therese lind
Vårt badrum vart färdigt 15/5-17 när jag kom ner till badrummet i går var de vatten över hela golvet. Badrummet är i källaren. Jag kollade runt i upptäckte småhål i fogen som läckte vatten. Och vid röret från handfatet. Där va de ganska mycke som sipprar. Vi ha inte användt dusch eller toa än heller. Vad är felet? Måste hela golvet upp.
Hälsningar Therese lind
Du får nog förklara något mer ingående hur badrummet är uppbyggt, vart och hur ledningarna går och släng gärna upp ett par bilder så ska du se att folk har lättare att hjälpa dig.
Även om de är en ledning. Ha de inte blivit fukt under klinkers då?
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Det är inte säkert att det finns något tätskikt eftersom det gäller källare. Tag kontakt med de som gjort badrummet och låt dem komma och titta först eftersom det är helt nygjort. De vet hur rören är dragna och iom att det läcker har de gjort fel och behöver rätta till det.
Stäng av inkommande vatten, torka upp och se om det återkommer. Troligen finns det inget tätskikt eftersom vattenledningarna borde gå utanför det i så fall, men det är inget konstigt i en källare med betonggolv.
Se hål i fogen där vattnet kommer. Vi ha inte använt dusch någongång. De är även lagt golv värme inkopplat
Dränerat för 5 år sedan.