2 966 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Singel ovanpå 0-18?
Har precis ordnat en parkering för husvagnen med 0-18 som packats hårt.
Nu undrar jag hur man ska bete sig om man vill lägga lite finare grus (typ 8-16) ovanpå för att få det att se lite finare ut.
Måste man lägga markduk i mellan eller kommer det att fungera ändå?
Tänkte lägga plattor där däcken kommer att rulla och grus/singel i mellan.
Nu undrar jag hur man ska bete sig om man vill lägga lite finare grus (typ 8-16) ovanpå för att få det att se lite finare ut.
Måste man lägga markduk i mellan eller kommer det att fungera ändå?
Tänkte lägga plattor där däcken kommer att rulla och grus/singel i mellan.
Har precis gjort detta. Blir väldigt fint men det blir tyvärr hjulspår som sagt!
Jag hade nog gjort annorlunda för nu blir det ett bra pill att hålla en jämn yta!
Edit: med plattor bör det funka fint!
Jag hade nog gjort annorlunda för nu blir det ett bra pill att hålla en jämn yta!
Edit: med plattor bör det funka fint!
Hur tjockt lager har du tänkt ha?
Tänker att inte duken syns igenom efter lite användning av ytan.
Jag hade nog kört utan om det bara var för syns skull, samt att det är paddat under.
Hade det varit sämre massor under hade jag absolut användt en duk för o hålla isär materialet.
Fördelen om du lägger lite tjockare är att du kommer aldrig få vattenpölar etc
Har 16/32 hemma och det är alltid torrt, inte så kul o gå på men funderar på att toppa med 8/16 eller 5/8
Tänker att inte duken syns igenom efter lite användning av ytan.
Jag hade nog kört utan om det bara var för syns skull, samt att det är paddat under.
Hade det varit sämre massor under hade jag absolut användt en duk för o hålla isär materialet.
Fördelen om du lägger lite tjockare är att du kommer aldrig få vattenpölar etc
Har 16/32 hemma och det är alltid torrt, inte så kul o gå på men funderar på att toppa med 8/16 eller 5/8
Klicka här för att svara