Hej, vi har nyligen tillträtt ett hus vi ännu inte lärt känna.
Nyss ringde sambon att sade att vi inte har något vatten, väl hemma så hade vi vatten igen.

Förutsättningar:
- Djupborrad brunn
- Dränkpump
- Hydrofor där pumpen enligt manometern slår av vid 4,5,
oklart när den slår till men trycket sjunker stadigt vid förbrukning,
ner till noll, vattnet slutar rinna.
Efter några minuter med stängda kranar är trycket uppe igen.

Trycket i kranarna är märkbart sämre än tidigare, känns att pumpen inte orkar med.

Fråga:
Sinar brunnen eller börjar pumpen bli dålig?
 
När slår pumpen på? Den borde slå igång runt 1.5-2bar.
 
Kan vara dålig tillrinning, låter lite så på symptomen.
 
S shomakie skrev:
När slår pumpen på? Den borde slå igång runt 1.5-2bar.
 
Precis, runt 1,5 slår den till vid
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.