746 läst ·
4 svar
746 läst
4 svar
Sinar brunnen?
Hej, vi har nyligen tillträtt ett hus vi ännu inte lärt känna.
Nyss ringde sambon att sade att vi inte har något vatten, väl hemma så hade vi vatten igen.
Förutsättningar:
- Djupborrad brunn
- Dränkpump
- Hydrofor där pumpen enligt manometern slår av vid 4,5,
oklart när den slår till men trycket sjunker stadigt vid förbrukning,
ner till noll, vattnet slutar rinna.
Efter några minuter med stängda kranar är trycket uppe igen.
Trycket i kranarna är märkbart sämre än tidigare, känns att pumpen inte orkar med.
Fråga:
Sinar brunnen eller börjar pumpen bli dålig?
Nyss ringde sambon att sade att vi inte har något vatten, väl hemma så hade vi vatten igen.
Förutsättningar:
- Djupborrad brunn
- Dränkpump
- Hydrofor där pumpen enligt manometern slår av vid 4,5,
oklart när den slår till men trycket sjunker stadigt vid förbrukning,
ner till noll, vattnet slutar rinna.
Efter några minuter med stängda kranar är trycket uppe igen.
Trycket i kranarna är märkbart sämre än tidigare, känns att pumpen inte orkar med.
Fråga:
Sinar brunnen eller börjar pumpen bli dålig?
Precis, runt 1,5 slår den till vid
Klicka här för att svara