2 804 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Silvan GBG.
Jag shoppade loss på Silvan Västerås igår, 40% på hela butiken. Fyndade lamellgardiner och lite annat smått och gott 
Medlem
· Västernorrland
· 2 105 inlägg
Som jag förstår det så stänger dom ner alla Silvan i Sverige. Vi som har kundkort där har fick meddelande om att det kontot kommer att stängas och att Beijer tar över ev. tillgodocheckar och reklamationer.
Utförsäljningen började redan förra fredagen, då med 30%. I veckan har de gått ner till 40% men i Göteborg är det inte mycket kvar. Problemet med Silvan är att de har så höga ordinariepriser att det krävs 30-40% för att det ska vara lönt.
Ett exempel är gummikabel av typen H07RN-F 5G2,5 - Elbutik.se tar 23,70 per meter. Inte ens med 40% rabatt kom man ned till det priset på Silvan.
Ett exempel är gummikabel av typen H07RN-F 5G2,5 - Elbutik.se tar 23,70 per meter. Inte ens med 40% rabatt kom man ned till det priset på Silvan.
Jag fick en toastol, Ifö sign för 2500 - 30%.. var värt o stå i lite kö en stund..
I jkpg är det inte mycket kvar..
Jag letade efter lite balkskor mm till mitt balkongbygge, men insåg snabbt att på sådana prylar är de alldeles för dyra även med rabatt jämfört med Byggmax.
Jag letade efter lite balkskor mm till mitt balkongbygge, men insåg snabbt att på sådana prylar är de alldeles för dyra även med rabatt jämfört med Byggmax.
Medlem
· Västernorrland
· 2 105 inlägg
Sundsvall stängde de för ett par månader sedan. Jag var först dit när det var 30% rabatt och köpte klinker. Visst går det att göra klipp. Men se upp, det är lätt att bli "lurad" av rabatten. Ingen ändring på prislappar i butiken utan de gamla extrapris-lapparna sitter kvar på varan. Rabatten dras sedan på ordinarie pris vilket innebar dyrare vid kassan än vad de tog innan utförsäljningen.
Var dit igen när det var 50% men då fanns inte mycket kvar. Då med en bonuscheck på 700 kr som jag nyss hade fått med posten och som jag trodde skulle bli värdelös efter nedstängningen. Inte lätt att köpa nåt för 700 kr (=värde 1400 kr pga rabatten) när det inte finns något att köpa.
Var dit igen när det var 50% men då fanns inte mycket kvar. Då med en bonuscheck på 700 kr som jag nyss hade fått med posten och som jag trodde skulle bli värdelös efter nedstängningen. Inte lätt att köpa nåt för 700 kr (=värde 1400 kr pga rabatten) när det inte finns något att köpa.
Klicka här för att svara