6 505 läst ·
14 svar
7k läst
14 svar
Silkona fast toastol på klinkergolv?
Hej,
Gör en toalett i källaren i vårt gamla hus... Golvet är numera klinker på... Är jag helt ute o seglar om jag struntar i att borra och skruva fast toaletten och istället bara tar silkon? (Lite under och sedan i fogen mellan golv / toalett tänkte jag...)
Mvh Tobbe G
Gör en toalett i källaren i vårt gamla hus... Golvet är numera klinker på... Är jag helt ute o seglar om jag struntar i att borra och skruva fast toaletten och istället bara tar silkon? (Lite under och sedan i fogen mellan golv / toalett tänkte jag...)
Mvh Tobbe G
Det låter inte som en bra idé. Vad skulle fördelen vara med det?
Dels tänker jag att den sitter bättre om den är förankrad i underliggande golv, och inte bara i själva ytan på klinkerplattorna. Dels blir det otroligt mycket svårare att lossa WC-stolen om det skulle behövas, t ex för att byta den om porslinet spruckit eller om man behöver komma åt avloppet.
Dels tänker jag att den sitter bättre om den är förankrad i underliggande golv, och inte bara i själva ytan på klinkerplattorna. Dels blir det otroligt mycket svårare att lossa WC-stolen om det skulle behövas, t ex för att byta den om porslinet spruckit eller om man behöver komma åt avloppet.
Har för mig jag läste att någon hade tryckt in några brickor (av plast?) under stolen, borde funka bra om man vill ha några mm distans för att skära loss stolen om det behövs. I den tråden har jag dock för mig han gjorde det för att det var fall på golvet och det behövdes för att få stolen i våg.
Jag har haft fel förut, så jag kan va ute och cykla...
Jag har haft fel förut, så jag kan va ute och cykla...
tank77 skrev:
tank föreslår att ställa stolen kloss mot golvet och endast silikona runt på "utsidan".andersmc skrev:
andersmc förordar att lägga silikon under stolen, mellan golv och stol.
Jag har sett tips om bägge tillvägagångsätten tidigare, och är fortfarande lika osäker på vilket som är det rätta.
Eller jag ska kanske skriva bäst, istället för rätt ...
Är det endast en smaksak eller är ett av dom att föredra?
Jag fick nyligen ta bort och silikona om en stol, för att det var för mycket silikon under, så den gungade..
Runt om räcker, ska du väck med den , så är det bara att ta brytbladskniven och skära bort silikonet.
Har du silikon under , och ett tunt lager, så blir det jobbigt att få loss den, ett tjockt lager kan leda till svaj , inte så att du trillar av
men nog för att det ska irritera...
Runt om räcker, ska du väck med den , så är det bara att ta brytbladskniven och skära bort silikonet.
Har du silikon under , och ett tunt lager, så blir det jobbigt att få loss den, ett tjockt lager kan leda till svaj , inte så att du trillar av
Produkter som diskuteras: "brytbladskniven"
Brytbladsknivar
Brytbladsknivar är utmärkta verktyg för att utföra en mängd olika skärande uppgifter. De har avtagbara blad med flera segment, så när bladets spets blir trubbigt kan du enkelt bryta av det segmentet och har då ett nytt, skarpt blad
Läs mer
Om man har silikon undertill så blir det till att ta fram pianotråd om man ska ta bort toastolen. Därför är det bättre att bara ta silikon utanpå och som sagt undvika viss svajning men det händer nog bara om man tar extremt mycket silikon : )
Tror inte det finns någon rörmokare som skruvar dit toastolar nuförtiden!
Menar du att du inte kan skära silikon med kniv?tank77 skrev:Om man har silikon undertill så blir det till att ta fram pianotråd om man ska ta bort toastolen. Därför är det bättre att bara ta silikon utanpå och som sagt undvika viss svajning men det händer nog bara om man tar extremt mycket silikon : )
Tack alla!
Har inget tätskikt så det är inget problem av den anledningen att borra...
Men... Kommer testa att silkikona runt om (inte under) och meddelar er här sedan hur det blev
Ha en bra dag!
Har inget tätskikt så det är inget problem av den anledningen att borra...
Men... Kommer testa att silkikona runt om (inte under) och meddelar er här sedan hur det blev
Ha en bra dag!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden