P Pissluffare skrev:
Men kanske är det?
Jag tror @imported_Benno behagar skämta. Nog lär det vara silikon alltid. Sveriges, kanske världens, fulaste. Gör om! Det kan omöjligt bli sämre!

• Haha
Pissluffare
  • Laddar…
G GoGetLost skrev:
Du har ingen som helst rättighet att ta bort eller byta fog bara för att du vill det
Rätt? Värden har heller inte rätt att misshandla hyresgästen estetiskt! 😱😂 Värden ska vara tacksam att han har en hyresgäst som fixar ny fog när den gamla råkar lossna! 😉

• Gilla
4774
  • Laddar…
ClasseClas
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
H
ClasseClas ClasseClas skrev:
Skaffa en fogborttagare
[länk]

Använd sen våtrumssilikon. Det kommer att bli jättebra!
Våtrum-silikon absolut men jag tror nog att en mattkniv är lättare att hantera mellan vägg och badkar.

ClasseClas
H HEM2121 skrev:
Våtrum-silikon absolut men jag tror nog att en mattkniv är lättare att hantera mellan vägg och badkar.
Möjligtvis, den jag länkade till är i rf stål, tunnväggig och V-formad, så den funkar riktigt bra att ta bort fog på båda sidor i samma svep.

• Gilla
Pissluffare
  • Laddar…
Jag skulle gissat att man tryckt dit Unigum, sånt man täta avloppsanslutningar med. Om det är så: mycket enkelt att pilla bort.

• Gilla
Pissluffare
  • Laddar…
H
ClasseClas ClasseClas skrev:
Möjligtvis, den jag länkade till är i rf stål, tunnväggig och V-formad, så den funkar riktigt bra att ta bort fog på båda sidor i samma svep.
Tänker på att det är ett plastbadkar och att det är lätt att repa det om man inte är van, lättare kanske att ta skära en sida i taget och mattknivens blad är mer böjbart. Det är ju inget dyrt redskap du länkade till så man kan ju prova denna och en mattkniv.

Redigerat:
  • Gilla
Pissluffare
  • Laddar…
Om jag vore TS skulle jag börja med att se om man kan pilla bort "fogen" med typ en glasspinne eller liknande som inte kan repa något. Kanske går det skitenkelt tex om "fogen" består av Unigum, fönsterkitt etc.

• Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.