Hej!
Jag bygger ett växthus med aluminiumprofiler och kanalplast. I byggbeskrivningen står det att man ska använda silikon, men det framgår inte var den skall appliceras. Växthuset är köpt från Outlet och därifrån får jag ingen hjälp. Tacksam för tips.
Mvh PerDe
 
S
Hej!
Du skall inte använda silikon alls (annat än tätningslister i silikongummi).
Använd en silikonfri tätmassa tex för marin miljö om du avser att täta/limma fogar.
Exempelvis borde det gå bra med:
TEC 7; marintätning från Biltema; Sikaflex 291; Bostic flera olika.
Allt beror på hur stark bindnings som behövs.
Silikonmassor förstör möjligheter till att måla/laga mm.
Mvh
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.