Hej
Jag är snart färdig med att bygga mitt garage, byggd i Siporex och putsad. Min fråga är om vad för typ av färg skall man välja så allt kan ”andas” både inne och ute? Jag är lite bekymrad då det ena vägen hamnar alltid i skuggan
Tacksam för svar Sebbe
Nyligen putsad vägg i garage med vit dörr, elpanel och skenor för garageport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis putsad garagevägg med synlig elinstallation, kablar och en dörr. Skuggor syns på väggytan.
Skapa konto
Ett nästan färdigt garage byggt av Siporex-block och putsad yta med byggmaterial och skräp framför.
Skapa konto

Silkonfärg silikat är nog för genomsläpplig för vatten när du har gasbetong. Vad rekommenderar Siporex förr fick man bara måla den med den tidens plastfärg.

Jag pratade med dem på Bolist - det blir silikatfärg från Nordsjö- de fixar rätt nyans som matchar huset också. Men tack för visat intresseSebbe

Sebbe_art Sebbe_art skrev:
Jag pratade med dem på Bolist - det blir silikatfärg från Nordsjö- de fixar rätt nyans som matchar huset också. Men tack för visat intresseSebbe
Observera att de svenska "silikatfärgerna" innehåller polymerer och är inte 100% silikatfärger på kalivattenglas som tex Keim. Finns en tråd om det.

• Gilla
Sebbe_art
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.