Hej. Har haft en som sprutat mitt röda tegelhus med beckers silikat färg o på en del ställen täcker de inte som om tegelfärgen går igenom. Och mest där de liksom inte är någon husvägg ja ni fattar.
Vad ska man göra o vad beror det på?
Vad ska man göra o vad beror det på?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De hjälper tyvär inte de är målat flera gånger där
Tegel kan vara lurigt. Har haft samma fenomen i min källare där visa delar var av tegel. Det slår igenom oavsett hur många lager man lägger på. Jag måla över med en burk gammal oljefärg som spärrskikt på fläckarna. Det är nog inte rätt men det fungerade för mig.
Testa o rolla med en grov roller över det där,jag har rollat hela huset o har inga genom slag.Frågade en målare på jobbet om man kunde spruta,men det avrådde han mig o göra.
Han tyckte man skulle "jobba" in färgen i teglet,vi har exakt samma tegel så det är lite märkligt att det blir så tydliga genomslag.
Han tyckte man skulle "jobba" in färgen i teglet,vi har exakt samma tegel så det är lite märkligt att det blir så tydliga genomslag.
Hmm. Och det är bara vanligt brännt tegel, inte glaserat eller ytbehandlat tidigare?
Egentligen har målaren gjort fel, enligt beckers egna rekommendationer, eftersom tegelväggar alltid ska slammas med puts först.
Egentligen har målaren gjort fel, enligt beckers egna rekommendationer, eftersom tegelväggar alltid ska slammas med puts först.
Klicka här för att svara