2 250 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
silikatfärg polymer
Hej alla påskare...
Jag har förstått att man ska se till att Silikatfärgen max ska innehålla 2% polymerer för att vara bäst.
Nu har jag roat mig med hela dagen med att ringa runt och försökt få tag på denna färg... utan resultat.
Honsbach ska återkomma efter helgen (hoppas på dem nu.. de är billigast..) men annars finns det ingen silikatfärg som har så lite polymerer i sig...
Har någon något tips?
Har någon använt Hornbachs egna silikatfärg? Resultat?
Jag har förstått att man ska se till att Silikatfärgen max ska innehålla 2% polymerer för att vara bäst.
Nu har jag roat mig med hela dagen med att ringa runt och försökt få tag på denna färg... utan resultat.
Honsbach ska återkomma efter helgen (hoppas på dem nu.. de är billigast..) men annars finns det ingen silikatfärg som har så lite polymerer i sig...
Har någon något tips?
Har någon använt Hornbachs egna silikatfärg? Resultat?
Ingen som har något tips till detta??? Alla kanske är upptagna med att äta påskgodis???
Svaret på din fråga kanske är att det inte finns någon bra silikatfärg... Kanske bättre att ge sig på "Beckers Putsfärg" som ockcs är en väldigt difussionsöppen färg av mycket hög kvalitet.
Den är dessutom mer motståndskaraftig mot smuts och nedfall i utomhusmiljön. Blir silikatfärgen smutsig är det nästintill omöjligt att tvätta av den.
Den är dessutom mer motståndskaraftig mot smuts och nedfall i utomhusmiljön. Blir silikatfärgen smutsig är det nästintill omöjligt att tvätta av den.
Företaget Målarkalk säljer den äkta silikatfärgen utan inblandad plast:
http://malarkalk.ehandel.net/sv/article/4/keim_silikatfarg
http://malarkalk.ehandel.net/sv/article/4/keim_silikatfarg
All silikatfärg som säljs är väl äkta utan någon plast inblandad!? Annars hade man väl inte fått döpa det silikatfärg?Sommartorparn skrev:
Det kan ju inte vara både kalivattenglas och akrylat som bindemedel. Dessa två bindemedel fungerar ju inte tillsammans
Jasså, hur kommer det sig att trådskaparen över huvudtaget har behövt ställa denna fråga?
Tydligen eftersom det är svårt att få hitta silikatfärg utan inblandad plast.
Hmmm jag har kanske ställt en fråga som orsakade konstigheter.. men behövde bara lite klarhet i vad jag läst på andra trådar.
Jag är tacksam för all hjälp jag fått/får och har beslutat mig för att använda Hornbachs silikatfärg. Jag tror dock att det finns andra som är av bättre kvalite......
Tack för all hjälp!!!
Jag är tacksam för all hjälp jag fått/får och har beslutat mig för att använda Hornbachs silikatfärg. Jag tror dock att det finns andra som är av bättre kvalite......
Tack för all hjälp!!!
Klicka här för att svara