Jag har en silestone ljus skiva som det blivit en spricka i från diskhon. Jag har hört mig för och några sakkunniga tror på spänning i skivan. Leverantören hävdar att jag placerat ett varmt föremål ca 1 meter ifrån som ska ha orsakat sprickan vilket betyder att bänkskivan inte är värmetålig.
Mycket besviken på deras bemötande.
Mycket besviken på deras bemötande.
Var hittar jag mer information/referenser till dessa problem?Tessok skrev:De konstgjorda skivorna får med tiden en öppen yta jämfört med äkta sten
Jag kommer nyss hem från stenmässan i Verona där jämförelser mellan materialen fanns
En sliten Silestone eller nytillverkad "borstad" yta i Silestone är helt öppen för smutsen
Förklarningen ligger i bindemedlet som inte klarar slitage
Liknelsen med betong är bra
Hittade lite råd från en återförsäljare av Silstone.
Det var en PDF-fil så jag tog en skärmdump på vad man skall akta sig för.
Vi har granitskivor och har inga sådana problem så kompositskivorna verkar lite mindre tåliga.
Det var en PDF-fil så jag tog en skärmdump på vad man skall akta sig för.
Vi har granitskivor och har inga sådana problem så kompositskivorna verkar lite mindre tåliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har Silestone lagoon. Toknöjd. Har haft i två år. Undra om de har förbättrats med åren för jag upplever inga problem alls som tidigare har skrivit 2009. Brukar ställa kastruller varma direkt på. Aldrig haft nått som fastnat som inte gått bort med vatten. Har hört att juice o sånt kan vara farligt på granit (vet inte om det stämmer), men det har legat o torkat in på min o bara o torka bort.
Det låter bra 
Något problem med juice eller andra vätskor har vi inte på våra granitskivor.
De är nu 7 år gamla och ser ut som nya. Inte en fläck eller repa.
De kostade en slant men med facit i hand är de bland det bästa vi köpt till huset.
Vi har även borstad svart diabas i badrummet och lika nöjda är vi med dem
Något problem med juice eller andra vätskor har vi inte på våra granitskivor.
De är nu 7 år gamla och ser ut som nya. Inte en fläck eller repa.
De kostade en slant men med facit i hand är de bland det bästa vi köpt till huset.
Vi har även borstad svart diabas i badrummet och lika nöjda är vi med dem
Klicka här för att svara