Vi har en 45 år diskbänk, där såväl slask- som diskho har silar som praktiskt taget är jämna med omgivningen. Diskhon har en liten försänkning, men inte mycket. För att inte släppa igenom så mycket avfall, skulle vi vilja ha mindre sil-hål. Men var kan vi hitta något som passar? Har sett att det finns en sorts sil till diskho som kallas universalsil, 8 cm, som ska passa till alla diskhoar, men jag är tveksam. Vår diskho-sil är 5 cm + en liten sluttande kant. För att helt stoppa vatten kan vi ha en gummipropp med en pigg i mitten.
Är det någon som har haft samma problem och löst det?

K Kristina J skrev:
Vi har en 45 år diskbänk, där såväl slask- som diskho har silar som praktiskt taget är jämna med omgivningen. Diskhon har en liten försänkning, men inte mycket. För att inte släppa igenom så mycket avfall, skulle vi vilja ha mindre sil-hål. Men var kan vi hitta något som passar? Har sett att det finns en sorts sil till diskho som kallas universalsil, 8 cm, som ska passa till alla diskhoar, men jag är tveksam. Vår diskho-sil är 5 cm + en liten sluttande kant. För att helt stoppa vatten kan vi ha en gummipropp med en pigg i mitten.
Är det någon som har haft samma problem och löst det?
Det brukar finnas sådana silar på t.ex. Ica bredvid gummipropparna. Finns även i rostfritt stål på nätet.

T Tompafix skrev:
Det brukar finnas sådana silar på t.ex. Ica bredvid gummipropparna. Finns även i rostfritt stål på nätet.
Det menar du inte! Finns det finare silproppar på ICA? Tack, det måste jag kolla. På nätet har jag sett flera olika varianter, men om jag inte förstår fel, så måste det finnas en nedsänkning i plåten.

T Tompafix skrev:
Oj missade att du inte hade nedsänkning.
Dessa varianter finns på nätet i så fall
[länk]
OK. tack det ska jag kolla på

Bronken
T Tompafix skrev:
Dessa varianter finns på nätet i så fall
Tror länken blev fel? Jag kommer till Gipsankare

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.