Hej, min torktumlare piper 2 ggr och sen händer ingenting. Det är en Siemens iq500, ca 7 år gammal skulle jag tro. Funkar asbra fram tills för 5 minuter sen.
Inget felmeddelande, ingen lampa som blinkar eller annat... inget konstigt. Bara att den som sagt piper 2 ggr och sen händer inget. Har provat byta program, plockat in lite av tvätten. Dragit ur elen, stängt av/på... samma resultat. Någon som vet vad detta är?
Inget felmeddelande, ingen lampa som blinkar eller annat... inget konstigt. Bara att den som sagt piper 2 ggr och sen händer inget. Har provat byta program, plockat in lite av tvätten. Dragit ur elen, stängt av/på... samma resultat. Någon som vet vad detta är?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjena! Jag har bara kollat att kontaktbläcket till luckan "klickar" när jag petar med en skruvmejsel, det fick jag som tips. Ska göra en grövre rengöring och se om det hjälper också. Finns det andra filter eller så som man normalt inte kommer åt?Silver78 skrev:
En annan sak som är bra är kolla upp kollektorn som sitter i botten på maskinen.
Det är väldigt vanligt att det samlas skit där och det gör att pumpen inte startar.
Något som faktiskt bra är att skruva av alla plåtarna varannat år för att rengöra från ludd och annat som service. Just ludd utvändigt är den vanligaste brandorsaken till att maskinen fattar eld.
Det är väldigt vanligt att det samlas skit där och det gör att pumpen inte startar.
Något som faktiskt bra är att skruva av alla plåtarna varannat år för att rengöra från ludd och annat som service. Just ludd utvändigt är den vanligaste brandorsaken till att maskinen fattar eld.
Lösningen blev att ringa en tekniker. Han bytte en grej och sen har den funkat fint sen dess
Ja det fick jag nog men jag kommer tyvärr inte ihåg. Försökte hitta kvittot nu men kan inte hitta det. Fick för mig att det var den delen med kontaktbläcken som känner av när dörren stängs.
Klicka här för att svara