personstar

Siemens SPC Firmware

8k läst  17 svar

1. J
    Medlem Nivå 1
    Det kom en uppdatering ganska nyligen för IOS appen SPC Anyware.
    Enligt changeloggen var det stöd för ny firmware.
    Då kommer den självklara följdfrågan, finns den till SPC 4320?
    Kan man få tag i den någonstans?

/Jimmy

2. P
    Medlem Nivå 4
    När jag kollade förra veckan var 3.2.5 den senaste. Alltså ingen ny efter senaste appen när jag tittade.

3. J
    Medlem Nivå 1
    Jag har 3.2.2 nu ser jag, vart kan man få tag i senaste firmware?
    För man bör ju kunna uppdatera själv.

/Jimmy

4. RilleRock
    Medlem Nivå 10
    Den testkörs fortfarande.

5. RilleRock
    Medlem Nivå 10
    Senaste som finns nu är
    SPC Pro 3.2.2
    Firmware 3.2.5

6. RilleRock
    Medlem Nivå 10
    3.4 har kommit nu :)

7. RilleRock
    Medlem Nivå 10
    Den var bara på engelska så får se när den svenska Fw till map kommer men PRO:n var på alla språk.
    Om någon vill den redan nu har jag lagt ut nyaste Pro samt alla FW uppgraderingar från 2.1.3-3.4
    Änsålänge är 3.1 bäst för villaanvändaren i mina ögon.

Det lilla förändringarna ja märkt av direkt är fler möjligheter vid motståndsbalansering, snävare margnaler för felresistans.

Nytt sätt att lägga upp användare med passage/kort val.
    Sms kommandon har fått egen flik etc.
    Inget revolutionerade för gemena man men en del lulllull för installatör. :)

https://www.dropbox.com/sh/zzbcyfmh08gbijn/LkKOuWaclO

8. RilleRock
    Medlem Nivå 10
    Efter att ha pillat lite mer med 3.4 så fanns ett språkpaket i PRO att skicka över till centralapparat så man ficka alla språk igen.
    Fanns även mjukvaruuppgradering för resten av systemet typ till map, expansionsenheter etc.
    Dock ej märkt någon skillnad på det planet.

9. J
    Medlem Nivå 1
    Jag har et problem att sms där det verkar som att med svensk text klipps av vid användande av å,ä,ö.
    Eftersom Texten verkar vara hårdkodad så blir det proble när den försöker skicka "Frånkopplad av XXXX", då endast "Fr" kommer fram :)

Är detta något som har uppdaterats, nån som vet?

/Jimmy

10. V
    Medlem Nivå 6
    Ja, har samma problem. Ny firmware till GSM-modemet kan kanske vara en lösning?

Har även stött på lite problem vid användning av RF-fjärrkontroll, larma på går bra, men inte larma av :p

RilleRock:
    Har du möjlighet att lägga upp senaste firmwarefilen för "resten av systemet"? :)

11. P
    Medlem Nivå 6
    Det är samma fil.

12. V
    Medlem Nivå 6
    Nja.. Vid uppdatering av externa enheter frågar spc pro efter en .pfw-fil..
    Har en nu, av version 3.2.5 dock, tänkte om det skett några förändringar i nya versionen.

13. RilleRock
    Medlem Nivå 10
    Inget i senaste som rör privatpersoner förutom man kan uppradera systemets andra enheter på ett bra sätt.
    Allt ligger på dropbox i Spc Pro 3.4 inkl .pfw filen.

14. D
    Medlem Nivå 1
    Hej,

Tacka för filerna :) Men jag försökte skjuta in fw i min central, men går inget vidare. Får bara felet "Uppgradering firmware misslyckades! Tillträde nekat! Tillverkarläge krävs!...
    [Code 2057]

Har läst manualen till både programmet och enheten.. Men blir inte klok på detta, tips någon? Den är helt NY, dvs inte konfigurerad what so ever. Men har en gammal firmware.

Mvh
    Stefan

15. P
    Medlem Nivå 4
    På manöverpanelen eller via web måste du aktivera tillverkaråtkomst som administratör.
    På manöverpanelen...
    Menyer - Bevilja åtkomst - Tillåt tillverk. Aktivera.

probeb och dvjstefan gillar

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: