Alfredo Alfredo skrev:
Jag vet inte men enligt detta inlägg är det:

vilket säkert stämmer.
Då testar jag väl det, kan väl inte mer än steka den så säkringen löser ut

• Wow
Alfredo
  • Laddar…
leby leby skrev:
Jag är rätt övertygad om att @electroluxaren vet vad han snackar om, han brukar det, (eller hon, sorry i så fall!). Annars får vi snart en rapport om hur illa stekt solenoid luktar hoppas jag. :crysmile:

P
leby leby skrev:
Nu har jag haft bort både frontplåten och sidan. Helt tort under i baljan ;-( på sidan ser man långt ned mot bakkant en "behållare" som har nått jox i sig. Kan det var nått?
Sen ska jag också säga att jag hällt i vanligt grovsalt jag hade liggande, kan det ställt till detta??
[bild] [bild] [bild]
ventilen på bilden är till för regenereringen av avhärdaren
grovsalt kan innehålla föroreningar som jod och det är obra
joxet är jonbytarmassan

• Gilla
leby
  • Laddar…
P
leby leby skrev:
huset kan brinna ner eller inte...

• Haha
leby
  • Laddar…
Hej!
Liknande problem med vår 8 år Siemens diskmaskin SN46T292SK/52 som inte tar in vatten i maskinen utan bara startar med att försöka pumpa ut vatten.

Ingen felkod, bara vattenkranssymbol samt text ”Testar vattentillförsel”.

Mätte lite på vänstra sidan och tyckte avloppsventil 0404 hade för låg impedans och beställde ny, men det hjälpte inte. Tagit loss och gjort rent vattenbehållaren/värmeväxlaren utan att det hjälpte. https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/getAllImagesPDF?vibki=SN46T292SK/52

torrt vid flottören undertill, det kommer vatten från blandaren men inget vatten genom aquastopen när maskinen startar. Resettat, testat olika program, samma fel.

Misstänkte då aquastoppen 0504. Maskinen verkar inte mata 230V till aquastopet utan jag mäter ca 40V ”öppen” och 10V när den ska vara stängd. Testat att bryta/koppla bort aquastopets strömkablar från maskinen, och att lägga på 230V direkt på aquastopen men den öppnar inget (inget vatten) och låter inget.

Någon som har tips på vad det kan vara för fel? Kretskort och aquastop? Annat?

Redigerat:
Helgeman Helgeman skrev:
Hej!
Liknande problem med vår 8 år Siemens diskmaskin SN46T292SK/52 som inte tar in vatten i maskinen utan bara startar med att försöka pumpa ut vatten.

Ingen felkod, bara vattenkranssymbol samt text ”Testar vattentillförsel”.

Mätte lite på vänstra sidan och tyckte avloppsventil 0404 hade för låg impedans och beställde ny, men det hjälpte inte. Tagit loss och gjort rent vattenbehållaren/värmeväxlaren utan att det hjälpte. [länk]

torrt vid flottören undertill, det kommer vatten från blandaren men inget vatten genom aquastopen när maskinen startar. Resettat, testat olika program, samma fel.

Misstänkte då aquastoppen 0504. Maskinen verkar inte mata 230V till aquastopet utan jag mäter ca 40V ”öppen” och 10V när den ska vara stängd. Testat att bryta/koppla bort aquastopets strömkablar från maskinen, och att lägga på 230V direkt på aquastopen men den öppnar inget (inget vatten) och låter inget.

Någon som har tips på vad det kan vara för fel? Kretskort och aquastop? Annat?
Kanske @torbeno eller @electroluxaren har någon idé?

P
Öppnar den inte med 230v direkt på så är det fel på den

• Gilla
Helgeman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.