2 966 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Siemens inbyggd espressomaskin, rinner sakta
Har en inbyggd espressomaskin från Siemens (e-nr TK68E571/04) inköpt 2012, som fungerar förutom att det rinner extremt sakta, kaffet liksom droppar mer än rinner.
Har haft service här och bytt ut brygg-gruppen men det blev ingen skillnad.
Har givetvis avkalkat och rengjort. Någon som har liknande problem eller tips på någon åtgärd som inte inkluderar ringa svindyr service?
Har haft service här och bytt ut brygg-gruppen men det blev ingen skillnad.
Har givetvis avkalkat och rengjort. Någon som har liknande problem eller tips på någon åtgärd som inte inkluderar ringa svindyr service?
Har du gjort rent i själva utloppet?
Kommer det mycket i spillfatet? I så fall finns det en ventil som kan vara kass. Denna är lite pillig att byta.
https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/eshop-produktlista/00622540
Kommer det mycket i spillfatet? I så fall finns det en ventil som kan vara kass. Denna är lite pillig att byta.
https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/eshop-produktlista/00622540
Redigerat:
förutom ventilen som torbeno länkar till så är utloppspiparna en tänkbar orsak
https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/eshop-produktlista/00419898
de blir fulla med kletigt kaffe och inget kommer ut
https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/eshop-produktlista/00419898
de blir fulla med kletigt kaffe och inget kommer ut
Klicka här för att svara