Har idag ett 2NW4 1200W (minst 15 år gammalt) monterat under ett fönster i ett mindre kontorsutrymme (3x3m2) som jag funderar att ersätta med ett Adax NP12. I grunden så fungerar Siemens elementet, men blir väldigt varmt när det väl blir varmt och ger intryck av att inte värma stegvis, så mao av/på. Fördel med Adax är att det mindre på alla mått förutom mått från vägg till front (8cm jämfört med 2NW4's 5cm). Om vi bortser från det estetiska, skulle jag uppfatta det stor skillnad mellan dessa element i hur de värmer och framför allt energi åtgång? Siemens Classic såldes väl fram till 2010 har jag för mig så måste ha varit ett av de element som funnits ut på marknaden längst iom det introducerades på 60-talet.