Hej!
Jag har några funderingar angående sidoförflyttning av toalettstol med P-lås. Jag vill fräscha upp mitt gamla badrum (lägenhet från -67), badrummet är väldigt litet, ca 4 kvadratmeter så varje centimeter har betydelse. Jag skulle vilja flytta toaletten några centimeter mot väggen för att få in en större kommod, Avloppet sitter i väggen och är 110mm.
Jag har läst på litegrann men har inte riktigt hittat någon bra lösning för detta.
Min tanke är att sätta 2 st avloppsböjar (110mm, 30 grader) för att få sidoförflyttningen i sidled, sen sätta 110/90 manschett på sista avloppsböjen för att sedan ansluta toaletten direkt på avloppsröret, är detta ett godkänt och okej sätt att göra? Med denna lösning borde jag kunna förflytta toan ca 5 cm.
Har sett att det finns flexibla avloppsslangar men undviker helst detta då jag läst att många fått problem med läckage samt blockering i avloppet.
Tacksam för all hjälp jag kan få!

• 3D-skiss över badrum med toalettavlopp, måttangivelser för sidoförflyttning av toalett mot väggen, avloppsrör 110 mm med P-lås.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skiss av badrumsgolv med toalettens avloppsanslutning i väggen och måttangivelser för placering av avloppsböjar och toalett.
    Skapa konto
  • Toalettstol med P-lås ansluten till ett avloppsrör i ett litet badrum. Rören är sammankopplade med en grå manschett.
  • Toalettanslutning med grått avloppsrör och manschett i ett litet badrum, fotograferad från sidan, visar vattenrör och vita kakelplattor.
  • Toalettstol med P-lås i ett litet badrum, cirka 4 kvadratmeter. Toalettens placering diskuteras för att göra plats åt en större kommod.
3D-ritning av badrum med mått på golv och avlopp, markerar plats för toalettstol.
Skapa konto

• Diagram av badrumslayout med markering för toalettstolens placering och anslutning till avlopp, inklusive mått och komponenter.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.