Side-by-side med överskåp! Finns det? Beroende på vem man frågar "finns det inte" eller så "har bara vissa tillverkare det". Jag pratar alltså om ett plåtskåp med samma design som själva kyl/frys-skåpet.

hej, vi har oxå försökt hitta ett side by side med överskåp o vi har kmit fram till att vi får nöja oss med...ingenting över side by siden.

har knappt en meter att röra oss med på bredden o vi har hittat ett schysst vitt side by side från electrolux. jämte kylskåpet så står det ett högskåp...det kanske kmer se ut som skit men men det verkar inte finnas nån annan lösning!

lycka till!

Näe men komigen det måste ju finnas! Frågade på El-giganten och liraren där sa att han trodde att något märke hade och att priset låg runt 2500-3000 kronor men bad oss kolla på tillverkas hemsidor. ...Och där hittar man ju knappt ens kylen man är intresserad av...

Har själv överskåp i samma modell som resten av mitt kök. Är ett Sentens kök.
Är en stor och en liten lucka precis som på kyl/frysen

Vi hittade en extra kökslucka på vinden så vi byggde ett eget överskåp ovanför vår side by side. :)

Okej men grejen är ju att jag vill ha samma design som kyl/frysen... plåt! Men ok, det verkar inte drälla av sådana överskåp precis...

Hej.
Vi har också side by side samt ikea kök.
Numera har de i sortimentet ett skåp som har måtten b:92 h: 40, luckan öppnas uppåt.
Ett sådant skåp ska jag under sommaren montera så det inte är tomt ovanför..
Det är ju ett alternativ till plåtskåp.

Annars har både Marbodal och Ballingslöv (trä)skåp gjorda för att sätta över side-by-side-kyl/frys. Den ena (minns inte vilken) har luckor som öppnas uppåt och den andra har luckor som öppnas utåt sidorna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.