Vi har en Esbe Ara600 shuntmotor på en Esbe Vrg shunt. Dvs de två produkterna är anpassade för varandra. Shuntmotorn ska enkelt "snäppas" fast på shunten utan verktyg.
Problemet är att jag får den inte att sitta ordentligt. Den har flera gånger "hoppat" ut en bit vilket innebär att den då inte vrider shunten som den ska.
Någon som haft samma problem? Har jag missat något? Finns inga andra monteringstillbehör medlevererade.

Känns som det gammla systemet med två kraftiga genomgående bultar mellan motor och shunt var mera säkert. Just nu sitter den fast med hjälp av en ståltråd och det känns och ser ut lite sisådär...

Tror du missat något.

Under inställningsratten på ARA600 drar man en skruv i centrum på shunten så den sitter fast. Jag har shuntmotor av annat fabrikat men den fick jag också skruva med en centrumskruv.

Vet inte om skruven levereras med ARA600 men den borde definitivt finnas med i kartongen annars känns det som att Esbe missat det...

Kolla: http://infoweb.esbe.se/files/52164/Anv_ARA600_2point_98140274_utgA_lr.pdf

Nej någon skruv har jag inte sett till, men jag ska genast skaffa en som passar! Tyckte väl att det verkade skumt det där! Tusen tack för info!

Edit:
Fixat! Sitter som berget nu!

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.