Byggahus.se
Hej!

Sitter och spånar på om man inte skulle ta och införskaffa shuntautomatik till värmesystemet. Eldar idag med en Baxi Eurofire 2004 och en CTC panna från -99. Någon som har några förslag på bra system? Priser mm uppskattas ;D

Hittade denna: http://www.vvs-butiken.nu/evr.htm
Någon som har erfarenhet av detta märke?
 
Gutte skrev:
Hittade denna: [länk]

Någon som har erfarenhet av detta märke?
Övriga på forumet som har denna verkar belåtna. ;)
 
Övriga på forumet som har denna verkar belåtna.
Bra! Tyckte den låg rätt bra i pris jämfört med tex Grundfors ;D

Är det mycket meckande med att instalerar en shuntautomatik? Behöver man en fackman som gör det? Såg att det var lågvolts grejor till det elektriska så det är ju lungt, men det måste väl innebära en del VVS jobb ??? Eller är jag helt ute och cyklar
 
Hansson28 skrev:
Jag kör med en ThermOmatic CBJ Rs. Den funkar bra men har ingen nattsäknings funktion.
Nattsänkning finns som tillval till Termomatic...
 
Nattsänkning eller inte? Det hänger lite på vilket uppvärmningsystem man har.

Har man t.ex. som jag ett golvvärmesystem med ingjutna rör i betongplattan så är det ingen ide att fundera på nattsänkning. Golvvärmen är alldeles för trög för det.

Men med ett radiatorsystem eller golvvärme på träbjälklag med värmeavgivningsplåtar så fungerar det säkert bra.

Har själv en ThermOmatic CBJ, inhandlad hos Rinkaby, liggandes i sin låda. Har ej hunnit montera den ännu men det kommer. Enligt bruksanvisning så ser det ut som om kabeldragningen till inomhusgivaren skulle vara det svåraste ;D ;D Dvs få till en snygg kabeldragning. Det "övriga" verkar vara lätt ::).

Men som sagt den är inte monterad ännu så vi får väl se när det är klart.......
 
Automix 20 verkar det som det får bli! Det är ju jul snart så den får väl stå högst på önskelistan ;)

Ni som kör med nattsänkning och pellets, blir det märkbar minskning av förbrukningen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.